خبرهای داغ:
دکتر مالمیر عنوان کرد

سقوط از درختان گردو عامل مصدومیت و مرگ باغداران/مرگ ۳۶ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو

همدان-سرپرست اداره کل پزشکی قانونی همدان با بیان اینکه سقوط از درختان گردو عامل مصدومیت و مرگ باغداران می‌شود، گفت: می‌توان با رعایت نکات ایمنی از بروز این قبیل حوادث و داغدار شدن خانواده‌ها جلوگیری کرد.
کد خبر: ۹۵۴۶۱۰۸
|
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

دکتر محمد مالمیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: روز گذشته باغدار ۷۷ ساله‌ای در روستای چوتاش از توابع شهرستان بهار، بر اثر سقوط از درخت گردو جان خود را از دست داد.

وی افزود: طبق اظهارات بستگان پس از بروز این حادثه و سقوط از درخت گردو، فرد مصدوم به بیمارستان منتقل شد اما به علت شدت جراحت وارده جان خود را از دست داد.

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی همدان با بیان اینکه سال گذشته نیز شاهد حوادث اینچنینی در شهرستان تویسرکان ، نهاوند و اسدآباد بوده‌ایم، گفت: همه ساله با شروع فصل برداشت محصول گردو، گزارش‌هایی مبنی بر فوت باغداران به علت سقوط از درخت گردو ثبت می‌شود که می‌توان با رعایت نکات ایمنی از بروز این قبیل حوادث و داغدار شدن خانواده‌ها جلوگیری کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین دلایلی که موجب وقوع اتفاقات تلخی مانند سقوط برداشت کنندگان گردو از درختان این محصول باغی می‌شود، ارتفاع بسیار بالا و عمودی درختان گردو است که فرآیند بالا رفتن از آنها، حفظ تعادل و در عین حال تکاندن گردو‌ها را به یک کار بسیار مشکل تبدیل کرده است.

مالمیر گفت:طبق آخرین آمار ۶ ماهه نخست امسال ۳۶ نفر بر اثر سقوط از ارتفاع جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار