سیاست حبس‌زدایی در اولویت دستگاه قضا استان بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: باید سعی شود که سیاست حبس‌زدایی اجرایی شود و از عفو‌ها و تخفیف در مجازات‌ها استفاده بهینه شود تا شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم.
کد خبر: ۹۵۴۶۲۶۵
|
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مهدی مهرانگیز صبح امروز در بازدید از زندان دشتستان و اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی این شهرستان با حضور در بین زندانیان مسائل و مشکلات و مطالبات آنان را مورد بررسی قرار داد و بر اساس درخواست‌های زندانیان دستور لازم برای حل مشکلات قضایی آنان صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از اردوگاه کار درمانی و حرفه‌آموزی دشتستان با تأکید بر توجه به مهارت‌آموزی زندانیان خاطرنشان کرد: برای بازآموزی نیروی انسانی ماهر در زندان تلاش شود زیرا این مهم می‌تواند نرخ بازگشت مجدد مددجویان را به زندان و جرایم در جامعه کاهش دهد.

وی به اهمیت سیاست کاهش جمعیت کیفری اشاره کرد و گفت: باید سعی شود که سیاست حبس‌زدایی اجرایی شود و از عفو‌ها و تخفیف در مجازات‌ها استفاده بهینه شود تا شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم.

مهرانگیز حبس‌زدایی را سیاست مهم قوه قضائیه دانست و تأکید کرد: سیاست دستگاه قضایی بر حبس‌زدایی و صدور احکام جایگزین حبس در جرایم گوناگون از جمله غیرعمد است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر توجه به مهارت‌آموزی زندانیان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: برای اشتغال زندانیان پس از آزادی طرح مهمی تهیه، تدوین و ابلاغ شده که یکی از زیرساخت‌های اشتغال این قشر مهارت‌آموزی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات