رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اعلام کرد:

کاهش ۶۵ درصدی تولید زیتون استان زنجان

زنجان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری تولید زیتون در استان ۶۳ درصد کاهشی بود گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری ۲۰ هزار تن تولید محصول زیتون را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۵۴۶۳۸۶
|
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰

کاهش ۶۵ درصدی تولید زیتون  استان زنجان

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، روح الله حسنی، در نشست خبری برگزاری رویداد زیتون با بیان اینکه استان زنجان در تولید زیتون اولین استان در کشور  است اظهار داشت: سهم استان زنجان در تولید زیتون در کشور ۴۳ درصد است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت زیتون در استان ۲۰ هزار هکتار است و۱۶ هزار هکتار آن بارور است گفت: سالجاری سطح زیر کشت زیتون ۱۲ درصد بیشتر شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری تولید زیتون در استان ۶۳ درصد کاهشی بود، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری ۲۰ هزار تن تولید محصول زیتون را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: شرایط اقلیمی و افت درختان موجب کاهش برداشت زیتون شده است و تلاش ما این است که کاهش تولید جبران شود.

حسنی بیان کرد: ۹۹ درصد تولید زیتون در استان در شهرستان طارم اتفاق می‌افتد و یک درصد با ۲ روستا در شهرستان زنجان نیز تولید کننده زیتون هستند.

وی به تصفیه خانه زیتون اشاره کرد و گفت: این تصفیه خانه همزمان با سفر رئیس جمهور به استان در ماه‌های آتی به افتتاح می‌شود.

گفتنی است رویداد زیتون در تاریخ‌های ۲۰ و ۲۷ مهرماه و ۲ آبان ماه جاری در پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار