خبرهای داغ:
ویژه:

بیش از ۷ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت ارائه شد

همدان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: بیش از ۷ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در معرض دید مخاطبین قرار گرفت که یک هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب برای اولین بار به نمایش درآمد.
کد خبر: ۹۵۴۶۶۱۷
|
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
بیش از ۷ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت ارائه شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسعود ویژه در یادبود چهلمین روز تدفین شهید گمنام در نمایشگاه بین المللی همدان که همزمان با آیین اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد، اظهار کرد: امروز یاد و خاطره کسانی را گرامی می‌داریم که آثار آنها در نمایشگاه به نمایش درآمده است.

وی در ادامه به ارائه گزارش از روند کار نمایشگاه پرداخت و افزود: نمایشگاه از ۱۵ مهرماه آغاز شد و ۲۱ مهر ماه روز پایانی است؛ در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد و پنجشنبه و جمعه به صورت یکسره دایر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در فراخوانی که دو ماه پیش از سوی موسسه خانه کتاب برگزار شد، حدود ۱۱۰ ناشر حوزه تخصصی کتاب دفاع مقدس اعلام آمادگی کردند و در کنار آن۴۰  غرفه از نهادهای دولتی حضور داشتند.

وی ابراز کرد: بیش از ۷ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه در معرض دید مخاطبین قرار گرفت، در این نمایشگاه یک هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب برای اولین بار به نمایش درآمد؛ در اغلب نمایشگاه‌ها حدود ۲۰ درصد تخفیف است اما در این نمایشگاه حدود۳۰ الی ۴۰درصد بود و تعدادی بن تخفیف در اختیار دانش آموزان، دانشجویان و طلاب گرفت گرفت.

 ویژه با بیان اینکه ۱۲  نشست تخصصی برگزار شد، عنوان کرد: از این تعداد ۴ نشست در حوزه کودک و نوجوان و ۴ نشست در موضوع تخصصی کتاب دفاع مقدس با حضور اساتید کشوری و دفاع مقدس برگزار شد.

وی ضمن تشکر از صدا و سیما که در مراحل برگزاری نمایشگاه حضور داشت، خاطرنشان کرد: رونمایی از کتب دفاع مقدس داشتیم که امروز هم چند کتاب با محوریت شهید اسلامیان تدوین شده بود انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: از خصوصیات این نمایشگاه به موازات فروش و عرضه کتاب به صورت حضوری یکی از مجموعه هایی که در فضای مجازی اقدام به عرضه کتاب می کند یکی از اقداماتی بود که رقم خورد؛ همچنین غرفه‌های متعددی داشتیم غرفه تقریظ های رهبری، ویژه برنامه‌هایی که تدارک دیده شده و برنامه‌های متنوعی برگزارشد.

وی بیان کرد: غرفه‌های متنوع توسط کانون پرورش فکری و حوزه علمیه، حوزه تخصصی رسانه، حفظ آثار، سارمان اسناد ملی، بسیج محلات، غرفه تخصصی هنرمندان گرافیک و خوشنویسی، عرضه لوازم التحریر و سایر برنامه‌ها وجود داشت و با تمام ویژگی‌های خوبی که با عنایت شهدا داشتیم این نمایشگاه بازخورد خوبی داشت.

در ادامه از برگزیدگان نمایشگاه  در بخش غرفه دولتی، خضوصی، کتاب پرفروش، غرفه برگزیده بخش مقاومت بین الملل و خادمیم فرهنگی نمایشگاه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات