خبرهای داغ:
مدیر کل کمیته امداد استان قزوین خبر داد؛

مساعدت ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی خیرین در طرح قرض ماندگار

مساعدت ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی خیرین در طرح قرض ماندگار
مدیرکل کمیته امداد از مساعدت ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی خیران از ابتدای سالجاری تاکنون در طرح قرض ماندگار کمیته امداد استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۶۸۸۹
|
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

 

قزوین_ ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در گفتگو با بسیج با اشاره به اینکه بیشتر مراجعات به کمیته امداد در زمینه هایی نظیر ودیعه مسکن، تامین جهیزیه، درمانی و مواردی است نظیر این می باشد که با کمک های موردی و بلاعوض که مبالغ آنها ناچیز است نمی توان مشکل مددجویان و نیازمندان را مرتفع نمود.

ظاهری ادامه داد: امروز با توجه به تورم، باید به جای کمکهای بلاعوض که مشکل زیادی از مراجعه کنندگان را رفع نمی نماید به سمت و سوی وامهای قرض الحسنه گام برداریم و باتوجه به محدودیت منابع دولتی مساعدت خیرین و نیکوکاران در این مسیر می تواند بسیار راهگشا می باشد.

 وی افزود: در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت طرح های مختلفی برای تامین منابع مالی پیش بینی شده است . از جمله این طرح ها می توان به دو طرح سپرده گذاری وجوه اداره شده و طرح کمک به قرض الحسنه یا قرض ماندگار اشاره نمود که در این راستا خیرین، نیکوکاران ، مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه ، صندوق های قرض الحسنه، مساجد، حسینه ها می توانند با سپرده گذاری هم از ، هم افزایی صندوق در جهت اعطای وام قرض الحسنه جهت پرداخت به نیازمندان بهره مند شوند و هم از سپرده خود وام قرض الحسنه در اختیار نیازمندان قرار دهند.

 وی تشریح کرد: تمامی فرآیندهای اداری پرداخت وام قرض الحسنه در کوتاهترین زمان در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت صورت می پذیرد و فرآیند پرونده سازی و پیگیری بازپرداخت اقساط نیز توسط این صندوق پیگیری می گردد و پس از بازپرداخت اقساط این پول به شکل وام در اختیار فرد دیگری قرار خواهد گرفت و این چرخه ادامه دارد و مشکل چندین نفر به واسطه این وامها مرتفع خواهد شد.

ظاهری در پایان عنوان کرد: تمامی سپرده های خیرین در قالب طرحهای صندوق قرض الحسنه امداد ولایت فقط در جهت رفع مشکلات مالی نیازمندان در قالب وام قرض الحسنه پرداخت می شود. به وام های پرداختی در صندوق هیچگونه سودی تعلق نمی گیرد و کلیه این وامها از سوی صندوق بصورت رایگان بیمه می شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار