معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: اجرای برنامه‌های سازمانی در قالب فعالیت‌های اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌ها ضرورت دارد و به همین منظور برای اشتغال‌زایی زندانیان، تسهیلات تبصره ( ۱۸) اعطا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۷۴۲۹
|
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در دیدار مدیرکل زندان‌های استان ایلام در خصوص اشتغال در زندان‌ها، گفت: توسعه فعالیت‌های اشتغال و فنی و حرفه‌ای به شکل کاربردی و مراقبت از زندانیان حین و پس از محکومیت در زندان‌ها به بازسازگاری اجتماعی زندانیان کمک می‌کند.

وی افزود: از همه فعالیت‌های اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری در زندان‌ها حمایت می‌کنیم.

 معاون استاندار ایلام ادامه داد: اشتغال در زندان‌ها یکی از اولویت‌های سازمانی است که در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 عباسی اعلام کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها از اعتبارات و ظرفیت تسهیلات تبصره ( ۱۸) به دنبال توسعه و ایجاد شغل‌های بیشتر برای زندانیان هستیم.

 عباسی با تأکید بر مراقبت پس از محکومیت برای بازگشت سالم زندانیان به جامعه، گفت: اجرای برنامه‌های سازمانی در قالب فعالیت‌های اشتغال و حرفه‌آموزی، اقدامات فرهنگی، ورزشی، روان‌شناسی در زندان‌ها ضرورت دارد که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

 

 وی بیان داشت: با ایجاد شغل برای زندانیان در داخل و خارج از زندان هم از بروز مجدد آسیب‌های اجتماعی کاسته می‌شود و هم زندانی به فردی اثرگذار برای جامعه تبدیل می‌شود.

 

 معاون اقتصادی استانداری ایلام در ادامه گفت: پرداختن به امر اشتغال در زندان‌ها و ایجاد شغل و آموزش مهارت‌های متناسب بازار کار به بازسازگاری اجتماعی زندانیان کمک شایانی می‌کند و از جمعیت کیفری می‌کاهد.

 عباسی برای توسعه فعالیت‌های اشتغال در زندان و کمک به زندانیان در این حوزه قول مساعد داد و خاطرنشان کرد: از توان و ظرفیت دستگاه‌های ذی‌ربط برای تحقق اشتغال زندانیان استفاده می‌کنیم و بدون شک توجه به این قشر آسیب‌دیده در کاهش آسیب‌ها و اصلاح آنان نقش بسزایی خواهد داشت.

ارسال نظرات