نماینده دشتستان در مجلس:

رفع مشکلات کشاورزی دشتستان در سطح ملی پیگیری می‌شود

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات کشاورزی این شهرستان از جمله موضوع خرما، الگوی کشت، آبیاری و . .. در سطح ملی در حال پیگیری است.
کد خبر: ۹۵۴۷۴۹۰
|
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران اظهار داشت: موضوع خرما یک مسئله و مطالبه جدی در شهرستان دشتستان است و در این راستا پیگیری‌های فراوانی را در سطح ملی داشته‌ایم.

وی با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان استاندارد در مورد سخت‌گیری‌های اخیر بر صادرات خرمای دشتستان بیان کرد: در این دیدار تاکید کردم که برخی از شاخص‌ها و استانداردها حتی در اروپا هم اعمال نمی‌شود و اصرار بر اجرای آن مانع صادرات می‌شود، قرار شد که بررسی و اصلاح کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از گرفتاری‌های کشور ما همین افتادن در استانداردها و پروتکل‌ها و پیمان‌هایی است که بیگانگان نوشته اند و عده‌ای غرب‌گرا در داخل اصرار دارند که به آن تمکین کنیم، از محیط زیست و آموزش و پرورش گرفته تا سازمان استاندارد و… در این بازی افتاده‌اند، یک نفر از ایشان هم تاریخ توسعه غرب را نخوانده است.

وی همچنین به دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: مهمترین مسائل کشاورزی دشتستان از جمله تسریع در ارائه تسهیلات به فعالان کشاورزی و خریداران خرمای دشتستان، عرضه خرمای دشتستان در بازارها و میادین میوه و تره بار کشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

رضایی افزود: همچنین مسائلی همچون حل مشکلات صادرات خرما، تغییر الگوی کشت در زمین‌های زراعی دشتستان، تأمین مالی طرح‌های تحول نخیلات و آبیاری نوین، حل مشکلات مرغداری‌ها، توسعه صنایع کشاورزی، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کشاورزی و… مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی در تماس با رئیس سازمان تعاون روستایی دستور داد که در اعطای تسهیلات تسریع شود و به معاون برنامه ریزی خود برای تأمین مالی طرح‌های تحول نخیلات و آبیاری نوین و حمایت از صنایع کشاورزی مأموریت داد.

نماینده دشتستان در مجلس ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی با رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری تماس گرفت و تصریح کرد که به مسائل این حوزه در دشتستان به صورت ویژه رسیدگی کند و اعتبار بگذارد و به معاون امور دام برای رسیدگی به مشکلات مرغداری‌های دشتستان دستور داد و تاکید کرد که مکرراً موضوع خرمای دشتستان را پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در مورد اجرای پرمسئله و اجباری الگوی کشت در دشتستان برای وزیر جهاد کشاورزی استدلال کردم که این الگو اولاً غیرکارشناسی است و در دشتستان جواب نمی‌دهد و ثانیاً معیشت تعداد زیادی از کشاورزان ما را در بخش‌های شبانکاره، سعدآباد، مرکزی، ارم و بوشکان با مخاطره روبرو می‌کند و ثالثاً مورد نقد کشاورزان است دستور تجدیدنظر صادر کرد و قول داد که از منافع کشاورزان دشتستان حمایت کند.

ارسال نظرات