امام جمعه روستای سمنگان بخش میان ولایت تایباد گفت: امروز آمریکا سردمدار جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه است و از این رژیم کودک کش را حمایت می کند.
کد خبر: ۹۵۴۸۲۱۲
|
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، مولوی علیرضا یعقوبی در جمع مردم تشیع و تسنن تایباد همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی اعلام انزجار علیه جنایات رژیم جعلی اسراییل شرکت کرده بودند، اظهار کرد: اگر یهود مدعی سرزمین ابراهیم (ع) است، ما مدعی هستیم که نسب نبی مکرم اسلام (ص) و همه اعراب نیز از نسل ابراهیم هستند و این ارض مقدس از آن اسلام است.

وی افزود: ادعای دوم یهود این است که فرزند خداوند هستند اما خداوند متعال در قرآن کریم پاسخ آنها را چنین می‌دهد که «یهود و نصارا ادعا کردند که ما فرزند خداوند هستیم؛ اگر شما دوستان خداوند هستید پس چرا خداوند شما را عذاب می‌کند؟» چرا خداوند هرجا یهود است را بدبختی می‌داند؟

یعقوبی با بیان اینکه یهود خود را وارث میراث «ابراهیم (ع)» می‌داند، بیان کرد: ادعای سوم آنها این است که مدعی میراث ابراهیم (ع) هستند، قرآن عظیم الشأن به این ادعای کذب آنها چنین پاسخ می‌دهد که ابراهیم (ع) نه یهودی و نه نصرانی، بلکه ابراهیم یک مسلمان حنیف است.

وی ادامه داد: ادعای چهارمی که یهود بیان می‌کند این است که ما به ابراهیم از هرکسی نزدیک تر هستیم، ولی قرآن باز پاسخ می‌دهد نزدیک ترین افراد به ابراهیم (ع) کسانی هستند که از ابراهیم‌پیروی کردند، خصوصاً وجود مقدس نبی مکرم اسلام و پیروان او هستند و یقیناً خداوند دوست مؤمنین است. هر جا خداوند از یهود سخن می‌زند از خباثت‌هایی است که آنها در حق انبیای الهی انجام دادند.

امام جمعه روستای سمنگان بخش میان ولایت تایباد توضیح داد: یهود فلسطین را ارض موعود و از آن خود می‌داند، اما اندیشمندان غربی با اذعان به کذب بودن این ادعا، از جنایت‌های این قوم سخن می گویند. یکی از این دروغ‌ها حکومت یهود در تاریخ فلسطین است ولی تاریخ به وضوح بیان می‌کند که هیچ دلیلی بر اینکه یهودی حاکم بر فلسطین بوده نیست حتی در اکتشافات که باستان شناسان در این سرزمین انجام دادند هیچ اثری از یهود نیست.

وی تصریح کرد: یکی از دروغ‌هایی که ساختند این بود که پیغمبر اسلام (ص) در مدینه به یهود احترام گذاشت و یهود را از جزیه معاف کرد و حتی پس از این عادی سازی های اخیر با برخی اعراب دوباره این ادعا را مطرح کردند در حالی که قرآن با صراحت این ادعا را تکذیب می‌کند و جز این تاریخ اسلام هم این ادعا را یک دروغ می‌داند.

حمایت آمریکا از جنایات اسراییل در غزه

یعقوبی با اشاره به حمایت آمریکا از جنایات اسراییل در غزه اعلام کرد: امروز آمریکا سردمدار جنایات اسراییل است، اگر به سخنان بایدن و وزیر خارجه او نگاه کنیم، می‌بینیم که آنها به گونه‌ای از اسراییل دفاع می‌کنند که انگار از وطن خود دفاع می‌کنند و وای بر حال آن حاکمان مسلمانی که آمریکا را دوست خود تلقی می‌کنند، پیام سخنان بایدن و بلینکن این است که هیچ صلحی در کار نیست و اگر چیزی هست جز خدع چیزی نیست و بر همه واجب است به کوچک و بزرگ مسلمان بفهمانیم که خطا است از صلح یهود و فلسطین یا عادی سازی روابط سخن بزنید.

امام جمعه روستای سمنگان بخش میان ولایت تایباد تاکید کرد: همانطور که جهان کفر پشتیبانی مالی و جانی را انجام داد، وظیفه جهان اسلام است که با همان قدرت از فلسطین حمایت کند.

خبرنگار/عامر توکلی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار