خبرهای داغ:
دکتر مالمیر خبر داد

سقوط از درخت گردو عامل مرگ مرد میانسال همدانی

همدان-سرپرست اداره کل پزشکی قانونی همدان گفت: روز گذشته مردی حدودا ۵۰ ساله در شهر همدان، بر اثر سقوط از درخت گردو جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۹۵۴۸۵۰۷
|
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمد مالمیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز گذشته مردی حدودا ۵۰ ساله در شهر همدان، بر اثر سقوط از درخت گردو جان خود را از دست داد، اظهار کرد: طبق اظهارات بستگان فرد مذکور برای بریدن شاخه‌های مازاد درخت گردو منزل اقدام کرده بود که از درخت سقوط می‌کند، فرد مصدوم به بیمارستان منتقل می‌شود، اما به علت شدت جراحت وارده جان خود را از دست داد.

 وی با بیان اینکه چند هفته پیش نیز شاهد فوت مردی ۷۷ ساله از شهرستان بهار بودیم، گفت: همه ساله با شروع فصل برداشت محصول گردو، گزارش‌هایی مبنی بر فوت باغداران به علت سقوط از درخت گردو ثبت می‌شود که می‌توان با رعایت نکات ایمنی از بروز این قبیل حوادث و داغدار شدن خانواده‌ها جلوگیری کرد.

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی همدان افزود: یکی از مهمترین دلایلی که موجب وقوع اتفاقات تلخی مانند سقوط برداشت کنندگان گردو از درختان این محصول باغی می‌شود، ارتفاع بسیار بالا و عمودی درختان گردو است که فرآیند بالا رفتن از آنها، حفظ تعادل و در عین حال تکاندن گردو‌ها را به یک کار بسیار مشکل تبدیل کرده است.

وی گفت: طبق آخرین آمار ۶ ماهه نخست امسال ۳۶ نفر بر اثر سقوط از ارتفاع جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات