سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌یزد:

المپیاد ورزشی محلات‌یزد در ۶۵ رشته برگزار می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از برگزاری یازدهمین دوره از المپیاد ورزشی محلات در ۶۵ رشته در دو بخش آقایان و بانوان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۸۵۴۹
|
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مصطفی زارع‌زاده شامگاه شنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره المپیاد ورزشی محلات یزد همزمان با میلاد امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: این دوره از المپیاد ورزشی محلات یزد به یاد «پهلوان بزرگ یزدی» همزمان با میلاد امام حسن عسکری (ع) در سالن ورزشی وحدت آغاز می‌شود و تا نیمه اسفندماه ادامه دارد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از آغاز ثبت‌نام برای این دوره از رقابت‌ها خبر داد و گفت: ثبت‌نام در رقابت‌ها از تاریخ ۲۰ مهر و از سایت «yazdfarhang.ir» انجام شده است و همچنان ادامه دارد.
وی افزود: این دوره از رقابت‌های المپیاد ورزشی محلات یزد در ۶۵ رشته ورزشی انفرادی و تیمی و با کمک ۳۷ هیئت ورزشی برگزار خواهد شد.
زارع‌زاده از برگزاری این رقابت‌ها در بخش‌های آقایان و بانوان خبر داد و عنوان کرد: این دوره از رقابت‌ها در ۴۳ رشته به صورت انفرادی و ۱۷ رشته به صورت تیمی در دو بخش آقایان و بانوان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان در سال گذشته عنوان کرد: ۲۱ هزار ورزشکار در رقابت‌های سال گذشته حضور داشتند و امیدواریم در سال جاری با توجه به رایزنی با برخی گروه‌های هدف مانند آموزش و پرورش و جامعه کارگری و ... حداقل ۳۰ هزار یزدی از این مسابقات استقبال کنند که این مهم دست‌یافتنی است، زیرا در یک هفته اخیر ۲ هزار نفر اعم از ۱۴۰۰ نفر از آقایان و ۶۰۰ نفر از بانوان ثبت نام کرده‌اند.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به مزیت برگزاری المپیاد ورزشی محلات تصریح کرد: اینگونه برنامه‌ها و رقابت‌ها باعث شناسایی استعداد‌های ورزشی در میان جوانان و نوجوانان می‌شود و همین امر باعث می‌شود تا بتوانیم این استعداد‌ها را پرورش و ورزش را در میان شهروندان یزدی گسترش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مهلت ثبت‌نام و برنامه اختتامیه‌ها اظهار کرد: در رشته‌های انفرادی تا ۴۸ ساعت قبل از برگزاری رویداد و در رشته‌های تیمی تا زمان برگزاری قرعه‌کشی امکان ثبت‌نام بدون محدودیت سنی وجود دارد.

زارع‌زاده افزود: مسابقات این دوره در پنج بازه زمانی با پنج اختتامیه برگزار خواهد شد که مرحله اول مسابقات از ۲۸ مهرماه تا ۲۴ آبان‌ماه به مدت ۲۷ روز، مرحله دوم از ۲۵ آبان تا ۲۹ آذر به مدت ۲۶ روز، مرحله سوم از۳۰ آذر تا ۲۷ دی ماه، مرحله چهارم از ۲۸ دی ماه تا ۲۵ بهمن ماه و آخرین مرحله این دوره از المپیاد نیز از ۲۶ بهمن تا ۱۵ اسفندماه به مدت ۲۰ روز برگزار خواهد شد.


وی از برگزاری پاراالمپیاد ورزشی در یزد خبر داد و گفت: در شش رشته ورزشی ویژه جانبازان و معلولان این رقابت‌ها برگزار خواهد شد و تاریخ اختتامیه سومین دوره پارالمپیاد ورزشی محلات شهر یزد ۲۴ اسفندماه است.


سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در پاسخ به سوال خبرنگار یزدرسا مبنی بر بیشترین استقبال و کمترین استقبال از رشته‌های ورزشی در رقابت‌های سال گذشته عنوان کرد: رشته طناب‌زنی با ۳۲ نفر شرکت‌کننده کمترین استقبال را داشته، اما رشته فوتسال با ۱۰۸ شرکت‌کننده بیشترین استقبال را داشته است، همچنین رشته‌هایی مانند شطرنج و والیبال یک رکوردشکنی در سال گذشته از حیث آمار شرکت‌کنندگان به نسبت سال‌های قبل رقم زدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار