نماینده حماس در ایران با بیان اینکه «طوفان الاقصی» یک پیروزی تاریخی بزرگ برای فلسطین رقم زد، گفت: ابتکار و عمل مجاهدین ما در فلسطین واقعاً دشمن را غافلگیر کرد و خشم صهیونیستی‌ها و آمریکا‌یی‌ها را برآشفت.
کد خبر: ۹۵۴۹۳۱۹
|
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ خالد قدومی نماینده حماس در ایران عصر امروز در مراسم اجتماع حامیان فلسطین در امام‌زاده سید اسحاق(ع) ساوه با تأکید بر اینکه امروز همه شاهد مظلومیت مردم فلسطین مقابل جنایات رژیم صهیونیستی هستند، گفت: طوفان‌الاقصی، یک پیروزی همه‌جانبه بود، آنچه که رخ داد یکی از بزرگترین پیروزی‌های تاریخ است که موفقیت بزرگی برای فلسطین به شمار می‌رود.

«طوفان الاقصی» یک پیروزی تاریخی بزرگ برای فلسطین رقم زد/ مجاهدان فلسطین انتقام خون‌های ریخته شده را خواهند گرفت
وی افزود: ابتکار و عمل مجاهدین ما در فلسطین واقعاً دشمن را غافلگیر کرد و خشم صهیونیستی‌ها و آمریکا‌یی‌ها را برآشفت.
قدومی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: انگیزه مجاهدانِ قهرمان مقاومت در عملیات طوفان‌الاقصی، مسیر جنایات صهیونیست‌ها را در این چند ماه اخیر به کلی تغییر داد و این شکست برای رژیم صهیونیستی قابل ترمیم نیست و هنوز از شوک خارج نشده‌اند.
وی در مورد آمار جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد: شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه به ۶۰۰۰ نفر رسیده است که تعداد ۲۳۶۰ نفر کودک، ۱۲۹۲ دختر و زن، ۲۹۵ مرد و ۱۵۵۰ شهید زیرآوار هستند.
قدومی بیان کرد: بیش از ۱۲ هزار تُن مواد منفجره بر سر مردم بی‌گناه فلسطین ریخته شده که این مواد معادل یک بمب شیمیایی هیروشیما است که در هر کیلومتر از نوار غزه که معادل ۳۶۵ کیلومتر است، حدود ۲۲ تن بمب ریخته شد.
وی با بیان اینکه طی روز‌های اخیر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر که حدود ۷۰ درصد ساکنان نوار غزه را شامل می‌شوند، از منازل خود آواره و در ۲۲۲ پناهگاه مستقر شده‌اند، ادامه داد: اسرائیل ۶۴۴ هشدار علیه خانواده فلسطینی‌ها مرتکب شده است.
قدومی گفت: بررسی پیکر‌های ۷۰۰ نفر از شهدای مظلوم فلسطین نشان می‌دهد اسرائیل در حملات خود از بمب‌های ممنوعه و فسفری استفاده کرده است، این همه ویرانی با چراغ سبز آمریکا انجام شده و اسرائیل جنایت کار با فرش قرمزی که با خون کودکان بی‌گناه غزه رنگین شده، از بایدن استقبال کرد.
وی افزود: مردم آزادی‌خواه در جهان و منطقه هوشیارند و در صحنه با اعلام آمادگی جلو آمدند و حمایت کردند که جای بسی خوشحالی دارد، اما مردم غزه به شدت به کمک خواهران و برادران خود نیازمند هستند، حداقل نیاز مردم غزه روزانه ۵۰۰ کامیون است، اما تاکنون تنها ۲۰ کامیون کمک وارد غزه شده است.
نماینده حماس در ایران ادامه داد: امروزه بیش از پنج هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل گرفتار هستند. یکی دیگر از مصادیق جنایت صهیونیست‌ها با محوریت همین عزیزانِ گرفتار در اسارت صورت گرفت تا جایی که چند اسیر به مرض سرطان مبتلا شدند اما چون هیچ مقدمات درمانی برایشان فراهم نشد، مظلومانه در اسارت پرپر زدند و جان دادند. این‌ها مصادیقی بود که ثابت می‌کرد مسأله از جنایت جنگی هم فراتر رفته و کار به نسل‌کشی رسیده و به همین دلیل هم بود که رزمندگان فلسطینی دیگر نتوانستند تحمل کنند. بنابراین عملیاتی را آغاز کردند که همه قدرت و هیمنه رژیم صهیونیستی را درهم کوبید.
وی با اشاره به آواره شدن بیش از ۷۰ درصد از مردم غزه گفت: حکام منطقه باید بدانند که مجاهدان حماس، گردان قسام و جهاد اسلامی انتقام خون‌های ریخته شده را خواهند کرد.
عملیات طوفان الاقصی دیوار اطلاعاتی اسراییل را فرو ریخت
حسین رویوران، معاون سیاسی جمعیت دفاع از فلسطین نیز در این اجتماع با اشاره به ابتکار عمل حماس در عملیات طوفان الاقصی گفت: دیوار حائل غزه که در طول ۱۷ سال گذشته به حسگر‌های حرارتی، حسی و لرزشی و نیز ماهواره‌های آمریکایی و بالن‌های تصویربرداری مجهز بود، نتوانست آن‌ها را حتی تا یک ساعت بعد از حمله حماس آگاه کند و آن‌ها غافلگیر شدند لذا این اصل غافلگیری شوک بزرگی به اسرائیل وارد کرد.
معاون سیاسی جمعیت دفاع از حقوق ملت فلسطین تصریح کرد: کل نیرو‌های استفاده شده از ۷۰ هزار رزمنده حماس به طور کامل ۳ هزار نفر بودند که موجب شد تا ۳۰ کیلومتر بعد از غزه پیشروی کنند و منجر به کشته شدن بیش از هزار نفر از صهیونیست‌ها شدند و مابقی نیز فرار کردند و ۳۰۰ نفر نیز به اسارت نیرو‌های حماس درآمدند.
وی حملات هوایی اسرائیل به غزه، کشتار کودکان و مردم بی‌دفاع آن را نشانه شوک بزرگی دانست که اسرائیل گرفتار آن است و خاطرنشان کرد: دو دستگی به وجود آمده و اگر نتانیاهو حملات به غزه را متوقف نکند بلافاصله باید استعفا و بعد محاکمه شود زیرا از نگاه مردم اسرائیل او در این جنگ شکست خورده و یقین بدانید که پایان این جنگ شکست قطعی اسرائیل است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات