خبرهای داغ:
سرهنگ فارسی در گفتگو با بسیج تأکید کرد

لزوم پاسخگویی به مطالبات مردم در خصوص پرونده شهید «نظری» /خط سرخ شهادت همچنان رهرو دارد

همدان-فرمانده سپاه ناحیه ملایر باتأکید بر لزوم پاسخگویی به مطالبات مردم در خصوص پرونده شهید «نظری» گفت: مردم از ما مطالباتی دارند، اینکه چرا کلمه شهادت را با قتل عوض کردید؟ چرا پرونده شهید تعیین تکلیف نشده است؟
کد خبر: ۹۵۴۹۳۵۸
|
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

سرهنگ علی اصغر فارسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالگرد شهید امنیت، شهید «علی نظری» اظهار کرد: شهادت این شهید بزرگوار و در کنار آن شهید «علی میرزایی حسین آبادی» که در چند ماه اخیر اتفاق افتاد، این حقیقت بزرگ را برای ما روشن کرد که خط سرخ شهادتی که رزمندگان دفاع مقدس ترسیم کردند، همچنان رهرو دارد و همچنان در صحنه هستند.

وی افزود: مدافعین حرم، مدافعین امنیت، مدافعین سلامت و فرزندان این ملت بزرگ اثبات کردند که درست است که جنگ تمام شده است، اما دفاع همچنان باقی است و هرجا امنیت این مملکت مورد هجمه قرار بگیرد فرزندان شما و رزمندگانی که در این عرصه‌ها حضور دارند و پای نظام و انقلاب هستند، ذره‌ای از بذل جان کوتاهی نخواهند کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه شهید «علی نظری» در ۴ آبان ماه ۱۴۰۱ از زمانی که تجعات در سطح شهرستان ملایر شروع شد و از ابتدای صبح در تمام صحنه‌ها حضور داشت، گفت: این شهید بزرگوار و سایر همکاران انتظامی بعدازظهر که چندین گروه اقدام به اعتشاشات کردند باز هم در صحنه بودند.

وی افزود: وقتی که تماس‌های تلفنی به فوریت‌های پلیسی انجام شده بود که عده‌ای صورت خود را بسته و با چند خودرو تیر هوایی شلیک می‌کنند و در خیابان‌های ولیعصر (عج) و شهید موسوی موجب رعب و وحشت مردم شده‌اند و به سمت رینگ اصلی شهر می‌آیند و از آنجایی که اتفاقاتی در شهر‌های دیگر در خصوص کشته‌سازی اتفاق افتاده بود؛ چون شرایط انتظامی بود با نظر فرمانده میدان، سرهنگ ساکی، یک تیم از نیرو‌های فراجا و یک تیم از نیرو‌های سپاه در این ماموریت حضور پیدا کردند که این گروه را متوقف کنند.

فارسی تصریح کرد: حدود ۱۵ نفر با چهار خودرو با ۶ قبضه سلاح وینچستر آمریکایی و چندین قبضه شمشیر در خیابان‌های این شهر راه افتاده و برای مردم ایجاد ترس و وحشت می‌کردند که نیرو‌های جان بر کف برای مقابله با آنان در آنجا قرار گرفتند تا این ناامنی را خنثی کنند.

وی ادامه داد: وقتی که آن‌ها نیرو‌های امنیتی را می‌بینند شروع به شلیک به سمت آن‌ها می‌کنند و دوستان ما در این نبرد نابرابر در مقابل آن‌ها قرار می‌گیرند و آن‌ها را متوقف می‌کنند و قاتل بعد از فرار بقیه، در صندلی عقب خودرو خود مخفی می‌شود تا بتواند در یک موقعیت مناسبی که به دست آورد، فرار کند، که شهید «علی نظری» را مورد هدف قرار می‌دهد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه تا اینجای کار وظیفه و تکلیف ما بود، دفاع از امنیت مردم تا مبادا این‌ها مشکل ایجاد کنند، عنوان کرد: از اینجا به بعد دیگر پیگیری مطالبات مردمی در خصوص شهدای امنیت، وظیفه قوه قضائیه است.

وی ضمن تقدیر از دستگاه قوه قضائیه ابراز کرد: اقداماتی که توسط قوه قضائیه در سال ۱۴۰۱ انجام شد، اقدامات بی‌نظیری بود و هر جایی که به نیرو‌های بسیجی و نظامی تعرضی شد سریع ورود کردند و تشکیل جلسه داده و تعیین تکلیف کردند.

فارسی با بیان اینکه در مشهد وقتی  دو بسیجی را به شهادت رساندند برای آن‌ها تشکیل جلسه دادند و حکم محاربه صادر شد و قاطع برخورد کردند، گفت: اقدامات اینچنینی از قوه قضائیه کم ندیدیم، اما متاسفانه در استان همدان اعلام کرده‌اند که این اتفاق ربطی به اغتشاشات نداشته است.

وی با اشاره به اینکه مگر عرصه اغتشاشات یک عرصه و محدوده مشخصی بوده؟ افزود: عده‌ای با سوابق و پرونده‌های متعدد آمده بودند و برای مردم  ایجاد وحشت و نگرانی کردند و یک نفر را زخمی و یک نفر را شهید کردند و نیرو‌های ما به قیمت از دست دادن جان خود این اغتشاشگران را متوقف کردند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با طرح این سوال که چرا باید کاری کرد که پدر و مادر این شهید از ما و مسئولین شهر دلخور باشند، گفت: مظلومیت ما در این است که نمی‌دانیم در سوگ جوان عزیز به فکر مجلس سالگرد وی باشیم یا پیگیر پرونده آن شهید؟

وی با بیان اینکه مردم از ما مطالباتی دارند که باید پاسخ این مطالبات را داد، اظهار کرد: چرا قاتل و هم دستانش به عنوان محارب معرفی نشدند؟ چرا برخی از همراهان قاتل عفو رهبری شامل حالشان شد؟ و وقتی ما متوجه شدیم و اعتراض کردیم، در تجدید نظر برگشت خورد، در صورتی که  عفو رهبری برای موارد اعلام شده بوده و شامل این افراد نمی‌شد.

فارسی با اشاره به وجود برخی ناملایمتی‌ها تأکید کرد: چرا کلمه شهادت را با قتل عوض کردید؟ چرا پرونده شهید تعیین تکلیف نشده است؟ آیا ما باید همه چیز را دنبال کنیم؟ ما از مسئولین قبلی و مسئولین استانی گله‌مندیم! در حالی که قاتل کسی است که هفت پرونده فعال داشته است.

وی در پایان عنوان کرد: همچنان پای کار نظام مقدس هستیم و از بذل جان ذره‌ای دریغ نخواهیم کرد و تا آنجایی که تکلیف داریم در صحنه هستیم و از مسئولین فعلی قوه قضائیه در شهرستان که پیگیر پرونده این شهید هستند کمال تشکر را داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات