در یادواره ۲۸۰۰ شهید شهرستان اراک؛

شهدا تاریخ و هویت ما را می‌سازند/ دشمن در فتنه اخیر از ملت ایران سیلی خورد

وزیر کشور گفت: شهدای ما هویت ساز انقلاب هستند، امروز هویت شهر اراک را ساختمان، خیابان‌ها و پارک‌های آن نمی‌سازد بلکه شهدا هستند که هویت این شهر را می‌سازند.
کد خبر: ۹۵۴۹۵۰۹
|
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ احمد وحیدی وزیر کشور عصر امروز در یادواره ۲۸۰۰ شهید شهرستان اراک در گلزار شهدای این شهرستان با بیان اینکه محف شهداف محفل رسیدن و پرواز است، گفت: زمین و زمان به شهدایی متعلق است که رفتند و به حق پیوستند.

وی با بیان اینکه امروز ما مهمان شهدا هستیم، افزود: مسیر شهدا بی‌خوف و ترس و مسیر رسیدن و وصال به حق است.
وزیر کشور تصریح کرد: شهدای ما هویت ساز انقلاب هستند، امروز هویت شهر اراک را ساختمان، خیابان‌ها و پارک‌های آن نمی‌سازد بلکه شهدا هستند که هویت این شهر را می‌سازند و این هویتی است که انقلاب به ما عطا کرد.
وحیدی با بیان اینکه ملتی که هویتش با هویت شهدا ساخته شود جامعه شهیدپرور است، گفت: امروز هویت انقلابی ما که بخش اصلی آن هویت امت اسلامی است از هویت شهدا تشکیل شده و با شهدا ساخته شده است.
وی افزود: جامعه شهیدپور جامعه نمونه و الگو است؛ هویت ما به شهدا بسته شده ‌و شهدا ما را می‌خوانند تا این هویت مجدد به انسان‌ها یادآور شود و در هر مرتبه که انسان‌ها خوانده می‌شوند هویت شهدایی ما جریان پیدا می‌کند.

وزیر کشور تصریح کرد: جامعه شهیدپرور جامعه‌ای است که در آن خوف و ترس نیست و می‌تواند حرکت بی‌توقف خود را به سمت جلو پیش ببرد و هیچ قدرتی نمی‌تواند این جامعه را به زانو در بیاورد.
وی افزود: همانطور که شهید، شهید می‌سازد جامعه شهیدپرور جوامع را به سمت خود می‌برد و امروز جامعه فلسطین با هویت شهدا و به تأسی از شهدا ساخته شده است.
وحیدی یادآور شد: مجالس گرامیداشت شهدا بیشتر برای هویت بخشی به زندگی انسان‌هاست و این زمزمه‌ای است که شهدا در گوش ما فرا می‌خوانند و هر روز یکی را به سمت خود می‌برند.
وی با بیان اینکه ما مدیون شهدا و امام شهدا هستیم، افزود: دشمن در این ۴۴ ساله با همه توان بر انقلاب اسلامی تاخته است، در جنگ هشت ساله و توطئه‌هایی که طی این سالها به راه انداخته‌اند ملت ایران و نظام اسلامی پروز میدان بوده است.

وزیر کشور تصریح کرد: دشمن در سال‌های اخیر با توطئه بسیار قصد داشت کشور را دچار حادثه کند اما در نهایت فتنه‌گران رسوا شدند و جامعه ما هوشیارتر و مقاوم‌تر و در یک افق رفیع‌تر به کار خود ادامه دادند، دشمن سال گذشته جنگ ترکیبی علیه ملت ایران راه انداخت اما در نهایت آنها از ملت ایران سیلی خوردند.

وحیدی با تاکید بر اینکه ملت فلسطین نیز همین امتحان را پس می‌دهد و دشمن شکست خواهد خورد، گفت: آمریکا و غرب در جنگ غزه هم در تمامی مراحل شکست خورد و در جنگ ۳۳ روزه هم آمریکا و تمامی قدرت‌های شیطانی و غرب برای از بین بردن حزب الله آمدند، اما آنچه باقی ماند، حزب الله بود و استکبار عقب‌نشینی کرد.

وی افزود: امروز شیاطین ظلم که در راس آن آمریکا قرار دارد سراسیمه حمایت‌های خود را به پای رژیم جانی و کودک‌کش می‌ریزند، اما از ترس بر خود می‌لرزند و به بشارت رهبر فرزانه انقلاب، پس این حادثه سنگین آنکه عقب‌نشینی خواهد کرد دشمن استکبار است و فلسطین پیروز خواهد شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امروز روز دیگری برای برافراشته شدن پرچم امت اسلامی است تا در پرتوی آن همگان بدانند اسلام عزیز ماندگار است و رمز این پیروزی در شهادت و شهادت طلبی است و انسان‌های ایثارگر و فداکار نیاز دارد و همانطور که در ایران این پیروزی محقق شد در فلسطین نیز همین امر در حال وقوع است.

کارنامه درخشان استان مرکزی در دفاع مقدس

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله نیز در این مراسم گفت: امروز همه ما گرد هم آمدیم تا از سفره شهدا بهره‌مند شویم شهدا همیشه حاضر و ناظر هستنند و ما می‌توانیم مسیر پر کمال زندگی را از کردار و منش آنان دریابیم.

وی، افزود: استان مرکزی افتخار دارد بیش از ۷۵ هزار رزمنده و بیش از هفت هزار شهید، ۱۶ هزار جانباز، ۷۰۰ آزاده را در خود پرورانده است. این استان در دفاع و مبارزه با فتنه‌های داخلی، این افتخار را دارد که ۱۹ شهید ترور را تقدیم نظام کرده است.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: افتخار استان مرکزی علاوه‌ بر حضور در جبهه‌ها، در زمینه‌های تولید و صنعت است. هم در سنگر تولید و هم در سنگر خط مقدم خوش درخشیدند و در حوزه‌های صنعتی و پشتیبانی افتخار آفریدند. 

سردار کریمی با تاکید بر اینکه هر کدام از شهدا نمادی درخشان هستند که در رأس آنها شهید رحیم آنجفی قرار دارد، گفت: شهید رحیم آنجفی یکی از فعالان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی بود که بعد از پیروزی انقلاب در تشکیل نهاد مقدس سپاه، نقش اساسی داشت و در دوران جنگ تحمیلی، به‌عنوان رزمنده، تا رده جانشینی لشکر در میدان جنگ، نبرد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار