خبرهای داغ:
یادداشت/

به بهانه سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله فاضلیان، امام جمعه فقید شهرستان ملایر

همدان-آیت الله فاضلیان عالم رزمنده‌ای که با اکثر فرماندهان دفاع مقدس عقد اخوت بسته بود ودر مناطق عملیاتی در کنار آن‌ها حضور پیدا می‌کرد.
کد خبر: ۹۵۴۹۵۲۱
|
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حضور متمادی در جبهه‌های نبرد در دوران دفاع مقدس از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله فاضلیان  امام جمعه فقید شهرستان ملایر بود. حضور وی در دوران دفاع مقدس باعث روحیه مضاعف رزمندگان اسلام بود.

آیت‌الله سیدرضا فاضلیان، امام‌جمعه فقید ملایر و یکی از علمای برجسته استان همدان که در سن ۹۲ سالگی و پس تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

این عالم ربانی و رزمنده از سال ۱۳۶۱ به عنوان امام جمعه ملایر منصوب و در آن سال‌ها توجه خاصی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشت، شهدا و رزمندگان اسلام نیز ارادت خاصی به این روحانی با صفا  داشتند. اکثر فرماندهان و نیروهای بسیج و سپاه با این عالم با تقوا عقد اخوت بسته بودند مانند سرداران شهید کاوه  تاجوک، همدانی، چیت سازیان، تکلو و ....

حضور متمادی در جبهه‌های نبرد در دوران دفاع مقدس از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله فاضلیان بود. این عالم بزرگوار در آخرین ماموریت خود در زمان دفاع مقدس در عملیات مرصاد  کنار رزمندگان اسلام  حضور داشت. او همواره در کنار رزمنده‌های اسلام در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور در زمان دفاع مقدس حضور داشت.

وقتی چهره نورانی این سید بزرگوار را در بین رزمندگان می‌دیدیم روحیه ما چندین برابر شده و با دعای این استاد اخلاق رزمنده‌ها مصمم‌تر تصمیم به دفاع از این مرزوبوم را می‌گرفتند. آیت‌الله فاضلیان  در زمان دفاع مقدس بیشتر سال‌ها در زمان تحویل سال (عید نوروز) برای دادن روحیه به نیروهای مسلح مستقر در خط مقدم در کنار آن‌ها حضور پیدا می‌کرد.

او با دادن هدیه (عیدی) به همه رزمنده‌ها باعث شادی و نشاط بین آن‌ها می‌شد.

این عالم وارسته  پس از خواندن دعای تحویل سال نو با ذکر دعا و صلوات شیشه‌های عطر را به همراه اسکناس‌های نو به‌عنوان عیدی  به رزمنده‌ها اهدا می‌کرد.

 آیت‌الله فاضلیان هر وقت به جبهه می‌آمدند خوراکی‌های موردنیاز خود را از منزل با خود می‌آوردند هرچه هم به او اسرار می‌کردند از امکانات موجود در منطقه استفاده کند قبول نمی‌کرد.

این عالم بزرگوار بیان می‌کرد که این وسایل و امکانات برای شما در نظر گرفته‌شده نه برای من و هرچند روز هم که در جبهه می‌ماند از خوراکی‌هایی که همراه خودش از منزل آورده بود استفاده می‌کرد.

هدیه نثار روح این عزیز سفر کرده و همه شهدای ملایر صلوات

یادداشت از: محمد فتحی از گردان خط شکن ۱۵۱ شهرستان ملایر

انتهای پیام/

ارسال نظرات