خبرهای داغ:
همدان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از برگزاری رزمایش قطع برق و ارزیابی آماده بکاری مولد‌های برق اضطراری در ۱۳ مرکز حیاتی، حساس و مهم استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۹۸۲۲
|
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی سهرابی بیدار در دوازدهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده بکاری مولد‌های برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس و مهم که به صورت همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: باتوجه به اینکه در اثر بروز وقایع ناخواسته ممکن است شبکه تامین برق قطع یا مختل شود برگزاری این رزمایش‌ها و حفظ آمادگی برای شرایط اضطراری و یا بحرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه مراکز حیاتی، حساس و دارای اهمیت نظیر مراکز درمانی، امداد رسانی، حمل و نقل و...   باید دارای تمهیدات لازم برای تامین انرژی الکتریکی مستقل از شبکه برق، باشند تا بتوانند برای مدت زمان معینی در شرایط اضطراری ویا بحرانی نیاز‌های ضروری و اولیه خود را تامین کنند، گفت: با توجه به این مهم امروز قطع برق و ارزیابی صحت عملکرد مولد‌های برق اضطراری ۱۳ مرکز سطح‌بندی و دارای اهمیت استان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان هدف از اجرای این رزمایش تمرین و حفظ آمادگی و انجام کار تیمی اکیپ‌های عملیاتی شرکت عنوان کرد و افزود: در این رزمایش ۱۳ اکیپ عملیاتی با ۶۳ نفر نیرو حضور دارند.

وی ادامه داد: این رزمایش در ۱۰ شهرستان استان و با قطع برق ۱۳ مرکز حیاتی، حساس و دارای اهمیت که از قبل شناسایی شده‌اند برگزار می‌شود تا آمادگی این مراکز در شرایط اضطراری مورد ارزیابی قرار گیرد.

سهرابی بیدار با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در حوزه پدافند غیرعامل گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در سه بخش اقدامات بخش فنی و شبکه، بخش سایبری و بخش حفاظت فیزیکی و حراست در راستای حفظ آمادگی و پدافند غیرعامل اقدام کرده است.

وی با اشاره به اقدامات بخش فنی و شبکه افزود: تشکیل جلسات مدیریت بحران و پدافندغیرعامل در ستاد شرکت و واحد‌های اجرایی تابعه به منظور آمادگی و پاسخگویی به هنگام در شرایط اضطرار، بازدید و تعمیرات پیشگیرانه (PM) در سه بخش شبکه‌های فشار متوسط، فشار ضعیف و پست‌های توزیع در سطح استان از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از شناسایی نقاط ضعف و حادثه‌خیز شبکه و اقدام به اصلاح، بهینه و مقاوم‌سازی آن بر اساس اولویت و نقدینگی شرکت خبر داد و گفت: شاخه‌زنی و هرس درختان مشرف به شبکه‌های برق به منظور جلوگیری و کاهش حوادث احتمالی در مواقع باد و طوفان و تهیه و بروزرسانی بانک اطلاعاتی و کتابچه مدیریت بحران در واحد‌های تابعه نیز انجام شده است.

وی با اشاره به مکاتبه با مراکزدرمانی، صنایع، جهاد کشاورزی، و... درخصوص تاکید به تهیه مولد برق اضطراری به ادارات، مجموعه‌ها و صنایع زیردست برای مواقع اضطراری تصریح کرد: در این راستا بازدید، ارزیابی و تهیه گزارش از مولد‌های برق اضطراری مراکز مهم و حساس و حیاتی مطابق دستورالعمل ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل و شرکت توانیر، تهیه و بروزرسانی نقشه‌های مانوری و رینگ خطوط برای استفاده در مواقع بحران مبتنی بر  GIS و برنامه ریزی و اجرای مانور‌های تمرینی و پدافندی با هدف پیشگیری و افزایش سطح آمادگی پرسنل شرکت صورت گرفت.

سهرابی بیدار برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران به منظور توانمندی‌سازی منابع انسانی شرکت و تهیه مولد برق اضطراری برای مواقع اضطرار را از دیگر اقدامات اجرایی در بخش فنی و شبکه عنوان کرد.

وی یادآور شد: از اقدامات انجام شده در بخش سایبری نیز می‌توان به تشکیل کمیته واکنش سریع در بخش سایبری، خرید فایروال و سرور پشتیبانی برای اتاق سرور به منظور پدافند سایبری، مستقل کردن شبکه OT از IT برای عدم نفوذ به سیستم‌های کنترل صنعتی، کنترل و پایش مداوم و قطع ارتباطات غیرضروری براساس وضعیت‌های اعلامی (زرد، نارنجی، قرمز) و پشتیبانی از اطلاعات سازمان و دسترسی به منابع مورد نیاز اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اقدامات بخش حفاظت فیزیکی و حراست گفت: در این حوزه تجهیز ساختمان‌های اداری و انبار‌های شرکت توزیع به سیستم پایش تصویری، ایجاد گشت تلفیقی با عوامل نیروی انتظامی برای پیشگیری و مقابله با سرقت تجهیزات شبکه‌های توزیع، بکارگیری نیرو‌های نگهبان حفاظت فیزیکی تجهیز شده و نصب سیستم اعلان سرقت در پست‌های زمینی و انبار‌های شرکت انجام شده است.

وی از نصب و اصلاح حفاظت‌های پیرامونی در انبار‌ها و ساختمان‌های اداری خبر داد و گفت: آموزش پرسنل حفاظت فیزیکی و برگزاری دوره‌های اطفاء حریق، دفاع شخصی و ... نیز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات