مدیر حوزه علمیه ایلام گفت: طرح امین از پاییز سال گذشته آغاز شد و قریب بر ۵۳۰ نفر طلبه خواهر و برادر در مدارس استان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۴۹۸۵۱
|
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی مدیر حوزه علمیه استان ایلام،  گفت: یکی از مراکزی که پرورش و تربیت روحی، فکری و استعداد دانش آموزان در آن شکل می‌گیرد، مدارس است. 

 

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند که حضور طلبه ها در مدارس فقط برای اقامه نماز تاثیرگذار نیست و طلاب باید در مدارس نقش آفرین باشند. 

 

مدیر حوزه علمیه استان ایلام یادآور شد: مدیریت حوزه علمیه کشور تصمیم گرفت طرح امین را در سراسر کشور اجرا کند، به همین منظور قریب بر ۲۰ هزار مدرسه در سرتاسر کشور دارای مشاور طرح امین شدند. 

 

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی اضافه کرد: طرح امین نیز در پاییز سال ۱۴۰۱ در مدارس استان ایلام آغاز شد که قریب بر ۵۳۰ نفر طلبه خواهر و برادر در مدارس استان فعالیت می کنند. 

 

مدیر حوزه علمیه استان ایلام بیان کرد: با بازدید و سرکشی از مدارس دارای مشاور امین متوجه تاثیرات مثبت و مفید این طرح شدیم. 

 

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی گفت: مشاوران طرح امین در مدارس در مسائل تربیتی، آموزشی، اجتماعی، علمی یک دانش آموز نقش بسزایی دارند و با اجرای این روش در مدارس، آسیب هایی که متوجه دانش آموزان می شود کمتر خواهد شد. 

 

مدیر حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به اینکه افرادی که در طرح امین مشاور هستند باید ویژگی هایی از پیامبر اسلام (ص) دارا باشند، افزود: یک مشاور باید دارای شخصیت مردمی، دلسوز دانش آموز، حریص در مسیر هدایت و رشد علمی دانش آموز، مظهر رحمت و معرفت باشد. 

 

وی در پایان با تشکر از همکاری آموزش و پرورش استان در اجرای این طرح در مدارس استان بیان کرد: این طرح به خوبی توانسته است در مدارس مفید و مثمرثمر باشد و رضایت کارکنان مدارس و والدین دانش آموزان را در پی داشته باشد.

 

ارسال نظرات