نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: روحانیون و طلاب صاحب تریبون یک شبکه توانمند، قوی ترین مجموعه دینی تاثیرگذار در استان و دارای پایگاه مردمی و پشتوانه عالی دینی و معنوی و مورد توجه و رجوع مردم هستند.
کد خبر: ۹۴۹۹۱۸۱
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلیمن اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در آیین گردهمایی ائمه جمعه و جماعات مساجد استان ایلام، اظهار کرد: طلاب و روحانیون باید برای اقامه نماز، رونق مساجد، جذب حداکثری جوانان و یاری دین خدا تلاش کنند و نقش طلاب و روحانیون در دفاع از دین مانند نقش نیروهای مسلح در دفاع از استقلال کشور است.

وی افزود: تقوای الهی از مهم ترین شاخص های یاوران دین و امام زمان(عج) است و به فرموده خداوند متعال در قرآن کریم یاوران خدا یاری کنندگان دین خدا هستند و مصداق روشن انصارالله برپاکنندگان نماز جماعت، پرداخت زکات و احیای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: فعالیت جدی و مستمر روحانیون و طلاب در این چهار محور آسیب های اجتماعی در جامعه را کاهش می دهد و باید فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش پیدا کند و به فرموده قرآن کریم یاری گرفتن از ۲ فاکتور صبر و نماز میزان تاب آوری و ایمان جامعه را در برابر فقر و مشکلات بیشتر می کند.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون جلودار و سرباز خط مقدم دفاع از دین و ارزش های اسلامی و فرمانده میدان توسعه و گسترش فرهنگ ناب اسلامی در جامعه هستند و رسالت بزرگ طلاب و روحانیون آماده سازی زمینه های ظهور و تربیت سربازان امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: روحانیون و طلاب باید با رفتار و کردار خود در جامعه محور و الگو باشند و باتوجه به اعتماد و رجوع مردم به این قشر، باید طلاب به گونه ای رفتار کنند که پیوند میان مردم و جامعه روحانیت بیش از گذشته تقویت شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه روحانیت استان در عرصه جهاد تبیین بسیار تلاش کرده است، افزود: در ایام اغتشاشات طلاب و روحانیون با مشارکت در طرح امین وارد مدارس و مدیریت درست فضای مدارس شدند و با حضور میدانی در کنار مسوولان و نیروهای مسلح و بسیج و در امر جهاد تبیین ایثارگرانه پای کار بوده اند.


حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه دشمن تمام قد برای نابودی دین اسلام پای کار آمده است، گفت: تلاش دشمن زمینگیر کردن طلاب و روحانیون به عنوان سنگربانان و محافظان مبانی دین هستند، و ماه رمضان فرصتی مناسب برای انس و هدایت دل ها به سمت خداوند و موقعیتی بزرگ برای جهاد تبیین است.

وی ادامه داد:: یکی از کارهای ضروری در استان ترویج برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم در بین خانواده ها و محافل خانوادگی است و باید طرح خدمت به قرآن کریم با برگزاری مجالس تلاوت، تفسیر و احکام در محلات و خانواده ها گسترش یابد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه تلاش دشمنان مهندسی فکر و ذهن جوانان و نوجوانان ما است، یادآور شد: طلاب و روحانیون نقشی موثر و مهم در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمنان دارند و در این راستا نباید از مهدهای کودک و انس بچه ها با قرآن و مفاهیم دینی و نیز آموزش مربیان مهدهای کودک غافل شد.

وی گفت: باید در هر شهرستان با محوریت ائمه جمعه و جماعات با حضور جوانان و نوجوانان کلاس های تفسیر قرآن کریم برگزار شود و از ظرفیت بزرگان برای تحقق اهداف تبلیغی و رونق بخشیدن به مساجد استفاده کرد و نباید جوانان و نوجوانان ما از مسجد دور شوند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به تلاش برای توسعه و بسط حجاب و عفاف، خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت ها برای توسعه حجاب و عفاف در سطح جامعه باید استفاده کرد و معنویت ماه مبارک رمضان یک فرصت مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است و دادستان با بدحجابی های مدیریت شده و هدفدار برخورد حاکمیتی کنند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور از صفر یا منفی، بعد از ۱۰ سال به بیش از پنج درصد رسید اظهار کرد: آینده انقلاب و نظام اسلامی بسیار درخشان است و رشد اقتصادی کشور هم اکنون در حال افزایش است و دولت هم تلاش بسیار زیادی در راستای رفع مشکلات مردم دارد.

ارسال نظرات