مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان خبر داد؛

برگزاری پویش ملی دانش آموزی"حقوق منهای بشر مساوی با آمریکا" در هفته بسیج دانش آموزی

روز خوش تصریح کرد: در این هفته پویش ملی دانش آموزی "حقوق منهای بشر مساوی با آمریکا" است که این پویش برای دانش آموزان متوسطه دوره اول و دوم در کل استان پیش بینی شده است
کد خبر: ۹۵۴۹۹۴۲
|
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، عبدالرضا روزخوش مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی به تشریح برنامه های بسیج دانش آموزی پرداخت و گفت: ۸ تا ۱۳ آبان ماه به نام هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است برنامه‌هایی که در این هفته پیش بینی شده است برنامه‌های متنوعی است ما امسال در هفته بسیج دانش آموزی برنامه‌های خودمان را با شعار محوری نظم نوین جهانی با نسل آرمانی آغاز خواهیم کرد ودر همه شهرستان‌های کل کشور شعار، شعار محوری است.

وی افزود: امسال ما یک تفاوتی را نسبت به سال گذشته در اجرای برنامه‌های بسیج دانش آموزی داریم این است که سعی شده است قالب برنامه‌های بسیج دانش آموزی متمرکز بر برنامه‌ها در مدارس باشد و تعداد بیشتری از دانش‌آموزان در مدارس استان کرمان در برنامه‌های تدوین شده در این هفته حضور پیدا کنند.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان گفت:
بیش از ۱۵ عنوان برنامه در این هفته جدا از برنامه‌های بسیج دانش آموزی در که سال تحصیلی توسط همکاران ما در بسیج دانش آموزی شهرستان‌ها در حال پیگیری است پیش بینی شده که با تمرکز این برنامه‌ها در مدارس این دنبال خواهند شد.

روز خوش تصریح کرد: در این هفته پویش ملی دانش آموزی "حقوق منهای بشر مساوی با آمریکا" است که این پویش برای دانش آموزان متوسطه دوره اول و دوم در کل استان پیش بینی شده است که دانش آموزان یک سوال از ۱۰۰ سوال کتابچه حقوق منهای بشر مساوی با آمریکا را مطالعه خواهند کرد و در قالب کلیپ‌های یک یا دو دقیقه‌ای برای ما ارسال می کنند و در مسابقه شرکت خواهند کرد که دانش آموزان از طریق این پویش با مباحث جنایت های استکبار جهانی آشنا شوند.

وی افزود: دومین برنامه‌ای که پیش بینی شده است تجمعات و جشنهایی است که در هفته استکبار ستیزی است ودر همه شهرستان‌ها و در مدارس این برنامه‌ها برگزار خواهد شد برنامه نمادین این تجمعات به میزبانی اداره آموزش و پرورش شهرستان سیرجان، در شهرستان سیرجان برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان ادامه داد:
سومین برنامه این هفته مسابقه "دست سازه های استکبار ستیزی" است که طی آن دانش آموزان در خانه یا مدرسه دست سازه هایی آماده می کنند و ۱۳ آبان در راهپیمایی شرکت می‌کنند یک کلیپ یک یا دو دقیقه‌ای تهیه می‌کنند و برای ما در بستر فضای مجازی ارسال خواهند کرد و در مسابقه شرکت می کنند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان اظهار داشت: چهارمین برنامه ما که حائز اهمیت است و گرامی می‌داریم یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز راخصوصاً دانش آموزان شهید استان کرمان برگزاری برنامه‌های "لاله‌های روشن" است این مراسم واین یادواره به صورت مدرسه‌ای برگزار خواهد شد.

وی افزود: پنجمین برنامه‌ای که در هفته بسیج دانش آموزی ما دنبال می‌کنیم برگزاری« زنگ گفتگو» که سخنرانان ما در مدارس حضور پیدا می‌کنند و به سوالات و شبهات دانش آموزان در مدارس پاسخ می دهند.

این مقام مسئول گفت: برنامه بعدی ما برگزاری "اردوهای راهیان پیشرفت" است که در سال تحصیلی یکی از برنامه‌هایی که ما به صورت جدی دنبال می‌کنیم دراین هفته شهرستان‌های ما کاروان‌های دانش‌آموزیشان در قالب اردوی راهیان پیشرفت از کارخانجات و شرکت‌های علمی و نوآوری در بحث فناوری بازدید خواهند کرد.

وی افزود: برنامه بعدی ما که در روز جمعه ۱۲ آبان ماه است در همه شهرستان‌ها دانش آموزان منتخب بسیج دانش آموزی سخنرانان برگزاری برنامه های قبل ازنماز جمعه در سراسر در سراسر استان خواهند بود.

روز خوش تصریح کرد: پویش جهانی "فریاد عروسک ها" در مدارس دخترانه ابتدایی برای نشان دادن حس همدردی و محکوم نمودن جنایت‌های رژیم فاسد صهیونیستی عروسک های خودشان را به کودکان و دختران غزه به صورت نمادین اهدا می‌کند این برنامه نمادین در روز دهم آبان ماه در مدرسه ابتدایی ثارالله اجرا خواهد شد واین برنامه به صورت نمادین در کل شهرستان‌های استان هم برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان اظهار کرد: اجرای برنامه "چفیه های بهشتی" برای افتتاح واحدهای بسیج دانش آموزی در مدارس غیردولتی در همه شهرستان‌های ما منتخبین بسیج دانش آموزی با ائمه جمعه و مسئولین شهرستان‌ها دیدار خواهند کرد.

وی افزود: توزیع کمک‌های مومنانه بسیج دانش آموزی در این هفته است مقداری لوازم تحریر پیش بینی شده است که در این هفته توسط همکاران ما در بسیج دانش آموزی شهرستان‌ها به دانش آموزان کمتر برخوردار اهدا خواهد شد.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان گفت: مهمترین برنامه در هفته بسیج برنامه راهیان نور است ما در سال گذشته قریب ۵ هزار نفر دانش آموز دختر و پسرمان در اردوی راهیان نور شرکت کردند این برنامه به مدت ۴۵ روز آغاز شد ودر مناطق عملیاتی دفاع مقدس دانش آموزان ما در یادمان‌هایی که پیش‌بینی شده بود حضور پیدا کردند و تفاوتی که اردوی راهیان نور سال جاری نسبت به سال گذشته دارد در بحث زمان‌بندی اجراست ما در آبان ماه و آذر ماه سال جاری برنامه‌ریزی کردیم ومثل سال گذشته بیش از ۵هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر ما از استان کرمان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام خواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار