رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، مهاجرت کادر درمان را بزرگترین آسیب حوزه سلامت و خواسته دشمن دانست و گفت: حوزه‌های سلامت یکی از عرصه‌های مهم برای ارائه خدمت به مردم است که بسیجیان جامعه پزشکی تاکنون در این حوزه به خصوص بحران کرونا خوش درخشیده‌اند.
کد خبر: ۹۵۵۰۰۸۸
|
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷

اوج حضور و درخشش بسیجیان حوزه سلامت در بحران کرونا دیده شد/نفوذ تفکر بسیجی تنها مختص ایران نیست

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد،  محمدحسین زارع‌زاده در آیین تکریم و معارفه رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، اظهارکرد: بسیجیان در هر کجا که نیاز شده به‌صورت داوطلبانه در اردوهای جهادی شرکت کردند و با افتخار در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت به محرومان و افراد کم‌برخوردار خدمت‌رسانی کردند.

 اوج حضور و درخشش بسیجیان حوزه سلامت در بحران کرونا دیده شد

وی افزود: اوج حضور بسیجیان در مأموریت‌های حوزه سلامت در ایام بحران کرونا دیده شد، در این مراسم نام و یاد شهدای مدافع سلامت را گرامی می‌داریم، شهدای عزیزی که بسیجی‌وار در جبهه مبارزه با ویروس منحوس کرونا حاضر شدند و جان خویش را در جهت نجات جان همنوعان خود تقدیم کردند.

زارع‌زاده تصریح کرد: در موضوع سلامت یکی از بزرگترین آسیب‌ها مهاجرت بوده، چیزی که خواسته دشمن بوده و ما باید در سوی مقابل در جهت ماندن این سرمایه‌های انسانی در داخل کشور با وجود تمامی مشکلات موجود، باشیم.

وی با اشاره به میدان‌داری بسیج در دوران شیوع کرونا، گفت: در این ایام تلاش‌های زیادی در راستای پیشگیری و درمان کرونا انجام شد و عزیزان زیادی را در این راه از دست دادیم که نام و یاد تمامی این عزیزان را گرامی می‌داریم.

بسیجیان امروز جبهه مبارزه با کرونا، همان مجاهدان دیروز جنگ تحمیلی اند

اوج حضور و درخشش بسیجیان حوزه سلامت در بحران کرونا دیده شد/نفوذ تفکر بسیجی تنها مختص ایران نیست

 در ادامه جانشین سپاه امام رضا(ع) نیز تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی در طول تاریخ بی‌سابقه بوده، اقدامی که مردم شجاع فلسطین با تکیه بر توان خودشان داشتند و نتیجه استقامت 75 ساله به زدن یک سیلی جانانه به صورت کثیف رژیم صهیونیستی بود.

سردار علی‌اکبر افراسیابی با بیان اینکه اسرائیل غاصب که زورش به رزمندگان شجاع فلسطینی نرسید با همکاری آمریکای جنایتکار به مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و در رأس آنها زنان و کودکان بی‌گناه که نقشی در جنگ نداشتند حمله‌ور شده است، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که دست خدا در کنار فلسطینیان است و به‌زودی زود جشن پیروزی فلسطین بر اسرائیل را خواهیم گرفت و امیدواریم که با محو شدن این رژیم جعلی در مسجدالاقصی پشت سر امام زمان(عج) نماز جماعت بخوانیم.

جانشین سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: ما قدردان بسیجیان زحمتکش و با اخلاص در تمامی عرصه‌ها از جمله حوزه سلامت هستیم، ما اوج حضور مخلصانه و مجاهدانه بسیجیان را در بحران کرونا دیدیم و حضور در جبهه مبارزه با کرونا توسط بسیجیان امروز که ادامه راه بسیجیان دیروز در جنگ تحمیلی شدند.

افراسیابی بیان کرد: فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی با تشکیل بسیج جامعه پزشکی در سال‌های پس از دوران دفاع مقدس و در زمان صلح استمرار یافت که ارائه خدمات درمانی رایگان، کمک‌های مؤمنانه، اردوهای جهادی سلامت محور، فعالیت‌های فرهنگی و جهاد تبیین نمونه‌هایی از آن است.

نفوذ تفکر بسیجی تنها مختص ایران نیست


اوج حضور و درخشش بسیجیان حوزه سلامت در بحران کرونا دیده شد/نفوذ تفکر بسیجی تنها مختص ایران نیست

حسن رجبی، مسئول جدید بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز گفت: ما باید در کنار هم در زمان و فرصت‌ کوتاهی که در اختیارمان هست در جهت خدمت خالصانه به مردم تلاش کنیم و باید قدر ثانیه ثانیه این فرصت به‌وجود آمده را بدانیم تا  در پایان دوره مسئولیت بابت کم‌کاری‌ها پشیمان و شرمسار نباشیم.

وی افزود: نفوذ تفکر بسیجی در جای جای دنیا دیده شده و تنها مختص ایران نیست و در این روزها اقدامات بسیجی‌وار مردم فلسطین و رزمندگان جبهه مقاومت را به نحو احسن در برابر اسرائیل غاصب می‌بینیم.

مسئول جدید بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی اضافه کرد: جامعه پزشکی از روز اول کاری با درد و رنج و آه مردم مواجه می‌شوند و در جهت رفع این دردها و نشاندن لبخند بر روی لبان آنها به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند.

رجبی با بیان اینکه ما باید از ظرفیت بسیجیان جامعه پزشکی به نحو احسن استفاده کنیم و لحظه‌ای از این مهم غافل نشویم، خاطرنشان کرد: ما در زمان جنگ اوج اقدامات جهادگران بسیجی را در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی دیدیم و در همان دوران شهدای زیادی تقدیم کردیم که عده‌ای از آنها در خط مقدم و عده‌ای دیگر در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی و در زمان درمان مجروحان جنگی به شهادت رسیدند.

پزشکان و جامعه پزشکی جزو اولین چهره‌های حاضر در بحران‌ها هستند

وی با ذکر این نکته که حضور پررنگ دیگر بسیجیان جامعه پزشکی را در زمان‌های سیل و زلزله و همچنین ایام بحران کرونا دیدیم، تأکید کرد: با افتخار می‌گوییم که پزشکان و جامعه پزشکی جزو اولین چهره‌های حاضر در بحران‌ها بودند و همین موضوع موجب می‌شود تا در زمانی که از فرزند ما می‌پرسند می‌خواهی در آینده چکاره شوی در پاسخ می‌گوید می‌خواهم دکتر شوم، زیرا آن احساس مسئولیت جامعه پزشکی را دیده و می‌خواهد که در آینده ادامه دهنده این راه پرافتخار باشد.

مسئول جدید بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی بیان کرد: ما در کنار نقش پررنگ پزشکان و جامعه پزشکی کشور باید به مشکلات آنها هم اشاره کنیم، مشکلاتی که با همت مسئولان قابل رفع است و در یک کلام بر جذب حداکثری تأکید داریم و اینکه هیچ گونه دفعی نبینیم و به تبع آن دیگر مواردی همچون مهاجرت به دیگر کشورها و همچنین سودجویی رسانه‌های دشمن در این خصوص را نخواهیم دید.

در پایان این محفل از تلاش‌های و زحمات محمد خسروی، مسئول سابق بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی تقدیر شد و حسن رجبی به عنوان مسئول جدید بسیج جامعه پزشکی این استان معرفی گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها