مدیر هنرستان حضرت فاطمه الزهرا(س) صالح‌آباد از برگزاری مانور تخلیه اضطراری، اطفای حریق و امداد و نجات در این هنرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۰۱۴۷
|
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرنگار بسیج خراسان رضوی از صالح‌آباد، مهناز علیجانی اظهارکرد: هم‌زمان با هفته پدافند غیرعامل و لزوم آگاهی‌دهی و اطلاع‌رسانی سریع و صحیح مانور مذکور با مشارکت نماینده جمعیت هلال‌احمر تربت‌جام، اداره آموزش‌وپرورش صالح‌آباد، گردان ۱۶ امام حسین (ع)، نیروی انتظامی، دفتر بسیج خواهران و بسیج دانش‌آموزی حضرت نرجس(س) با حضور ۱۹۲ نفر از دانش‌آموزان و ۲۸ نفر از همکاران فرهنگی در این هنرستان برگزار شد.

 وی افزود: ازآنجاکه هدف پدافند غیرعامل جلوگیری و یا پیشگیری مناسب در زمان وقوع حوادث و ارائه خدمات مناسب است، آموزش از جایگاه خاصی در این زمینه برخوردار است که با هماهنگی اداره آموزش‌وپرورش صالح‌آباد، مانور مذکور بعد از آموزش و نظارت نماینده جمعیت هلال‌احمر و کارشناسان پرورشی و حراست آموزش‌وپرورش توسط دانش‌آموزان و معلمان صورت گرفت.

 در ادامه فتح‌الله برومندزاده، مربی طرح دادرس و نماینده جمعیت هلال‌احمر تربت‌جام در صالح‌آباد نیز هدف از برگزاری این مانور را پایش هماهنگی بین ادارات دانست و اضافه کرد: هماهنگی آموزش‌وپرورش، بسیج، گردان ۱۶ امام حسین (ع)، آتش‌نشانی، دانش‌آموزان، اورژانس، نیروی انتظامی و.... در شرایط اضطراری، بررسی مسیرها و راه‌های دسترسی موجود، شناسایی پتانسیل دانش‌آموزان، بررسی میزان آگاهی و مهارت افراد در زمینه واکنش در شرایط اضطراری و برنامه‌ریزی به هنگام زمان‌های خاص از دیگر اهداف این مانور است.

 وی بیان کرد: در این مانور مراحل انجام کار بین اعضا، مشخص نمودن وظایف مربوطه، مشخص نمودن فرماندهی عملیات در محل حادثه، جمع‌آوری اطلاعات اضطراری، مشخص نمودن تعداد کارکنان، دانش‌آموزان و بررسی برقراری ارتباط درون و برون‌سازمانی به‌صورت کامل صورت گرفت.

 برومندزاده در خصوص شرح انجام عملیات و مانور اعلام کرد: با پخش صدای آژیر در فضای مدرسه، دانش‌آموزان و معلمان و کلیه کادر آموزش اقدام به تخلیه اضطراری ساختمان مدرسه کردند و عملیات شناسایی مصدوم و امداد و نجات و انتقال به مرکز درمانی، اطفای حریق توسط دانش‌آموزان و معلمان و همچنین عملیات دستگیری سارق فرضی بعد از بحران توسط کلانتری شهرستان انجام گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها