خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

اعزام ۱۲ هزار دانش آموز به راهیان نور/۲۰۰ عنوان برنامه ویژه هفته دانش آموزی اجرا می شود

اعزام ۱۲ هزار دانش آموز به راهیان نور/۲۰۰ عنوان برنامه ویژه هفته دانش آموزی اجرا می شود
سرهنگ رسولی فر از اعزام ۱۲ هزار دانش آموز دختر و پسر پایه دهم به مناطق عملیاتی جنوب خبرداد و افزود: به مناسبت هفته دانش آموز سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین ۲۰۰ عنوان برنامه در استان اجرا می کند.
کد خبر: ۹۵۵۰۱۷۵
|
۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ ابراهیم رسولی فر با اشاره به هفته دانش آموز و سالروز شهادت حسین فهمیده گفت: در انقلاب اسلامی نقش دانش آموزان ویژه و پر رنگ است، ۳۶هزار شهید دانش آموز نشان از بیداری این پویندگان علم و دانش هستند که رشد معنوی و فرهنگی قابل ملاحظه ای در ابتدای سن جوانی داشتند و فراتر از ذهن ها رشد و تکامل یافتند.

وی تشریح کرد: دانش آموزان در اوج تحرک جسمی و هیجان ناشی از اقتضای سن موتور محرک جامعه و آینده سازان امت اسلامی هستند، الگوهای بی بدیل این قشر مانند حسین فهمیده، بهنام محمدی، مرحمت بالا زاده و هزاران ستاره درخشان که چراغ راه شدند تا هم چنان این دفتر امید در صفحه انقلاب باز بماند.

وی گفت: پس از گذشت سال ها بسیج به عنوان یادگار طلایی امام مستضعفان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن روزها هرساله برنامه های را در سطح استان و همزمان در سراسر کشور برگزار می کند در این راستا به مناسبت سالروز شهادت حسین فهمیده و تسخیر لانه جاسوسی خبرگزاری بسیج گفتگویی با رسولی فر مسئول سازمان بسیج دانش آموزی انجام داده که از نظر مخاطبین می گذرد.

اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان پیشرفت

 رسولی فر تشریح کرد: برگزاری راهیان پیشرفت و آبادانی جهت آشنایی دانش آموزان با توانمندی های کشور در حوزه های علم و فناوری که بازدید از نمایشگاه هوافضا و مجتمع غنی سازی اورانیوم در نطنز هم با موافقت مقامات مربوطه برای دانش آموزان میسر شده است. این کار به منظور تقویت روحیه خودباوری برای دانش آموزان انجام می شود و به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

۴۰حوزه بسیج در مدارس غیر انتفاعی استان قزوین است

 مسئول بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامرعج استان قزوین بیان کرد: ۱۳۵۸ حوزه بسیج دانش آموزی در مدارس غیر انتفاعی سراسر کشور داریم که در قزوین ۴۰ پایگاه بسیج در مدارس غیر انتفاعی دایر شده که بسیار کار مهم و شایسته ای است. حضور دانش آموزان نخبه در صداو سیما و استفاده از ظرفیت رسانه ملی در دستورکار قرار گرفته است.

اعزام ۱۲هزار دانش آموز به راهیان نور 

 وی گفت: اعزام دانش آموزان به راهیان نور جنوب کشور که در آبان ماه ویژه مدارس دخترانه پایه دهم و در آذرماه دانش آموزان پسر اعزام خواهند شد که در مجموع ۱۲هزار دانش آموز با همراهی معلمان خود در این کاروان فرهنگی معنوی حضور خواهند داشت و از مناطق عملیاتی بازدید می کنند تا روحیه جهاد و شهادت ترویج شود.

برنامه امسال متنوع تر و کاربردی است

سرهنگ ابراهیم رسولی فر، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامرعج استان قزوین به مناسبت ۸ آبان سالروز شهادت حسین فهمیده که هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است گفت: بیش از ۲۰۰برنامه ویژه این ایام در سراسر استان قزوین برگزار می شود که برخی برنامه ها عمومی و بعضی از برنامه ها با اقتضائات سال و رویدادها متفاوت است.

دیدار دانش آموزان با فرماندهان

وی تشریح کرد: دیدار فرماندهان با منتخب دانش آموزی و فرماندهان حوزه بسیج دانش آموزی، دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و همزمان دیدار با ائمه جمعه در شهرستانها، دیدار با فرماندهان ناحیه شهرستانها و فرمانده سپاه حضرت صاحب الامر(عج) قزوین در دستورکار سازمان بسیج دانش آموزی قرار دارد.

 رسولی فر افزود: از دیگر ابتکارات سازمان بسیج دانش آموزی دیدار با مسئولان اجرایی در استان است که قشر جوان آموزش و پروش سوال و مطالبه دارند در جلسه صمیمانه سوالات خود را بپرسند و‌ پاسخ دریافت کنند. تجدید میثاق با آرمانهای شهدای دانش آموز و دیدار با خانواده آنان اگر در مدارس انجام شود تحت عنوان یادواره ارائه خواهد شد.

غبارروبی مزار شهدای قزوین

 مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج). در ادامه افزود: عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا در شهرستانها، روستاها، گلزار شهدا در استان تا تجدید میثاق با آرمان های شهدا داشته باشند و در مسیر آنان گام بردارند بیش از ۲۷۶شهید دانش آموز در استان تقدیم انقلاب و ایران شده است. بخشی از یادواره ها در هفته جاری و بخشی دیگر در هفته آینده برای شهدای دانش آموز با عنوان لاله های روشن و با حضور خانواده آنان برگزار می شود، در ادامه برنامه ها ویژه بسیج. دانش آموزی نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس و اعلام انزجار و محکوم کردن رژیم صهیونیستی و همبستگی با مردم غزه صورت می گیرد.

۴۰ دانش آموز منتخب از استان قزوین به دیدار رهبر انقلاب می روند  

 وی تصریح کرد: صدور بیانیه در حمایت از غزه در شهرستانها و مرکز استان که کاملا متفاوت است و در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین صادر می شود. از دیگر برنامه های این هفته ۴۰ نفر از دانش آموزان منتخب در استان قزوین برای دیدار دانش آموزان سراسر کشور با رهبر انقلاب اعزام می شوند که به نمایندگی از ۲۵۰هزار دانش آموزان استان قزوین در این سفر معنوی حضور دارند.

 رسولی فر افزود: اجرای پویش های مختلف در استان ویژه هفته دانش آموز از جمله پویش حقوق منهای بشر مساوی است با آمریکا و دانش آموزان این مطلب را یاد بگیرند که هر جا آمریکا حضور داشته باشد اهمیتی به انسانیت نمی دهد بلکه منافع خود را به انسانیت ترجیح داده و هر جنایتی را برای منافع نامشروع خویش مباح می داند.

«فریاد عروسک ها»، لبیک دانش آموزان قزوینی به ندای فرزندان غزه

 مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین بیان کرد: در پویش آمریکا برابر است با حقوق منهای بشر ۱۲۰ سوال طرح شده و هر دانش آموز یک کلیپ ویدیویی در محکومیت آمریکا و اسراییل تهیه و ارسال می کند و در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر می شود. 

 وی تشریح کرد: از دیگر اقدامات شاخص ساخت عروسک بنام «فریاد عروسک ها» ویژه مدارس دخترانه که برای همدردی با مردم فلسطین و غزه برگزار می شود. ساخت کاردستی با موضوع استکبار ستیزی و حمایت از مردم فلسطین و غزه در مدارس برگزار می شود که با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان از بهترین ها تجلیل می شود. پویش استکبارستیزی طوفان الاقصی با امضای طومار در مدارس جمع آوری می شود و به خونخواهی مردم بی دفاع غزه در مدارس اجرا می شود.

۱۵۰۰بسته لوازم التحریر در قالب پویش همکلاسی توزیع می شود

 رسولی فر گفت: پویش ۵ هزار نفری همکلاسی توسط دانش آموزان و حمایت اولیا پیش بینی شده است و با خرید لوازم التحریر ۱۵۰۰ بسته به فرزندانمان اهدا خواهد شد و روز سه شنبه نهم آبان تجمع با شکوه دانش آموزان در شهرستانها و قزوین در سراسر استان این روز را گرامی داشته و سخنرانیهای خاص برای مراسم در نظر گرفته شده است.

 وی در پایان تصریح کرد: اردوی جهادی ویژه دانش آموزان در ۲۸۰مدرسه کار تعمیر و بازسازی و کارهای ضروری را در سراسر استان برگزار می شود در این ایام ۳۰ مدرسه مد نظر قرار دادیم که رنگ آمیزی، بازسازی، تعمیر میز و صندلی را با کمک دانش آموزان انجام دهیم.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار