رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت : اجرای دقیق عدالت اجتماعی در حوزه سلامت و تقویت زیر ساخت‌های درمانی در مناطق محروم مهمترین اولویت دانشگاه علومپزشکی استان ایلام خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۵۰۱۷۶
|
۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، هدایت حیدری زاده در آیین آغاز بکار هنرستان بهیاری در شهرستان آبدانان، اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی آموزشگاهها و هنرستانهای بهیاری در سطح استان ایلام با مساعدت اداره کل آموزش و پرورش استان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد و در تلاش هستیم تا از این طریق، ضمن جلب مشارکتهای جمعی خانواده ها، اصول خودمراقبتی را در سطح استان فراگیر کنیم.

 

وی جامعه پزشکی و نظام سلامت جمهوری اسلامی را دارای ابتکار عمل در دنیا توصیف کرد و افزود: همکاری و مشارکت بین بخشی دستگاه‌های اجرایی بخصوص مساعدت آموزش و پرورش با دانشگاه علوم پزشکی موفقیت، توسعه و تقویت نظام سلامت و سر زندگی جامعه را تضمین می‌کند.

 

حیدری زاده با تاکید بر تفوق بهداشت بر درمان یادآور شد: نهادینه کردن رفتار فردی و گسترش آموزش‌های عمومی بوسیله ارتقاء متوازن مراکز بهروزی و هنرستانهای بهیاری هزینه های بسیار زیاد درمان را در جامعه به مقدار چشم گیری کاهش می‌دهد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام امید آفرینی در گستره ملی و استانی را یک تکلیف همه جانبه دانست و تصریح کرد: عزم دولت مردمی سیزدهم و همه کارگزاران استان برای افزایش سطح رفاه و خدمات عمومی به مردم جزم است که شایسته است همه اقشار و آحاد جامعه، نهادهای فرهنگی و تشکل‌های اجتماعی با مساعدت جمعی و تبیین خدمات مضاعف نظام مردم را نسبت به آینده انقلاب اسلامی امیدوار کنند.

حیدری زاده استفاده از همه ظرفیت‌های سرشار نیروی متخصص انسانی دانشگاه علوم پزشکی را مورد تاکید قرارداد و یادآورشد: در حال حاضر هیچ چالش خاص و کمبود نیروی مورد نیاز در سطح مراکز بهداشتی درمانی احساس نمی‌شود و با اصلاح، ترمیم و تصحیح روش‌ها و ساز و کارهای اجرایی و تخصصی کلیه مشکلات و نواقص نظام سلامت استان مرتفع خواهد شد.

وی از جذب بهورزان مورد نیاز در آینده نزدیک از طریق آزمون و گزینش خبر داد و گفت: جلب مشارکت‌های عمومی، تقویت زیرساخت‌های نظام سلامت، تکریم خدمتگزاران و ارباب رجوع، توسعه گردشگری پزشکی، ارتقاء سطح آموزش و مهارت‌های حوزه بهداشت و درمان، معاضدت با سازمان‌های اداری در راستای خدمت به مردم، تلاش برای رفع مشکلات مردم و ارائه آسان و ارزان خدمات پزشکی به آحاد جامعه بخصوص مناطق روستایی و محروم از مهمترین ساز و کارها و اصول مسلم مدیریت جدید دانشگاه علومپزشکی استان ایلام خواهد بود.

در پایان این مراسم پانزدهمین هنرستان بهیاری استان ایلام در شهرستان آبدانان با حضور مردم و مدیران محلی و مدیران کل فنی وحرفه ای و آموزش و پرورش استان افتتاح و آغاز بکار کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار