کارشناس مسائل اقتصادی گفت: برخی از پزشکان فرار مالیاتی می‌کنند و کسی با آنها برخورد نمی‌کند و این مسئله نیازمند رسیدگی است.
کد خبر: ۹۵۵۰۱۵۹
|
۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی صادقی کارشناس مسائل اقتصادی گفت: کم وبیش مردم به مطب پزشکان مراجعه و مشاهده کرده‌اند که در مطب پوز برای پرداخت حق ویزیت وجود ندارد و باید وجه نقد پرداخت شود.

 

وی افزود: سالهاست تبلیغات دولت الکترونیک در سطح گسترده‌ای می‌شود و حتی کلیه کارهای بانکی در منزل و محل کار با گوشی صورت می‌گیرد اما برخی از پزشکان با وجود درآمد نجومی زیر بار نرفته وبیمار را مجبور به مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز کرده تا وجه نقد پرداخت کنند.

 

صادقی در ادامه گفت: کارمندان و حتی کارگران که از حقوق اندکی برخوردار هستند مالیات از آنها اخذ و به خزانه دولت واریز می‌شود چرا باید برخی از پزشکان قانون را نادیده و از پرداخت مالیات فرار کنند.

 

کارشناس مسائل اقتصادی یادآور شد: کجای دنیا سراغ دارید که شغل‌های پردرآمد چون پزشکی فرار مالیاتی داشته باشند. روسای جمهوری و وزرا در دنیا هم از این قاعده استثنا نبوده و نیستند.

 

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل مالیاتی و دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود کرده هم حق قانونی دولت را مطالبه و هم زحمت بیماران رنجور که به مطب‌ها مراجعه می‌کنند کم کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار