خبرهای داغ:

جهاد تبیین یکی از محورهای مهم در سپاه و بسیج است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه گفت: با هدف جهاد تبیین، نشست های بصیرتی با نگاه گفتگو محوری، حل مشکل و گره گشایی از ذهن نوجوانان و جوانان در سطح مدارس و یا اجتماعات برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۵۰۲۱۸
|
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

جهاد تبیین یکی از محورهای مهم در سپاه و بسیج استبه گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، همزمان با هفته بسیج دانش آموزی و به مناسبت فرارسیدن هشتم آبان ماه سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی سرهنگ محمدمهدی ادهم فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان در جمع خبرنگاران خبرگزاری بسیج اظهار کرد: هشتم تا سیزدهم آبان ماه به مناسبت سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده نامگذاری شده است.

سرهنگ ادهم در این جمع اظهار کرد: هر جامعه و هر ملتی در تاریخ خود قله هایی دارد که به آن افتخار می کند و سعی دارد که آن قله ها را گرامی داشته و با فرهنگ سازی به جامعه خود معرفی کند. یکی از قله هایی که ما در انقلاب اسلامی به آن افتخار می کنیم و تلاش می کنیم آن را بیش تر به جهان و به ویژه نسل جوان معرفی کنیم، یوم الله 13 آبان است. دانش آموزان ما در انقلاب اسلامی، در جنگ و دفاع مقدس  و در برهه های مختلف نقش بسیار مهم و اثر گذاری داشته اند.

وی افزود: از حضور 36 هزار شهید دانش آموز، بیش از 500 هزار رزمنده ی دانش آموز و نزدیک به 1000 جانباز دانش آموز؛ کسانی که در دوران پر افتخار دفاع مقدس در جهت دفاع از کیان عزیز در صحنه حضور یافته اند، جا دارد حتما قدردانی و ارزش گذاری برای این روز عزیز داشته باشیم، اما تسخیر لانه ی جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان سال 1358 داریم که امام راحل آن را به عنوان انقلاب دوم که اهمیت آن کمتر از انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357 نیست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه تصریح کرد: همه ما می دانیم امروز هرجایی که سفارت آمریکا در آنجا دایر است، به عنوان مرکز فساد و توطئه بر علیه آن دولت هاست. دولت هایی که اگر بخواهند برخلاف میل استکبار عمل کنند، سفارت خانه به عنوان جاسوس خانه و مرکز توطئه بر علیه آن دولت است.

ادهم ادامه داد: به همین مناسبت در شهرستان سرخه با همکاری اداره آموزش و پرورش و همه ی صاحب نظران در حوزه بسیج دانش آموزی برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم انجام تا برنامه هایی در شهرستان برگزار شود که در عین اثرگذاری مورد اقبال دانش آموزان نیز باشد.

او با بیان اینکه مجموعه برنامه های پیش بینی شده در حوزه بسیج دانش آموزی بیش از 30 عنوان برنامه است، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم برای ما در مجموعه سپاه و بسیج، موضوع جهاد تبیین است. امروز همه ما می دانیم نقطه هدف دشمن و نقطه عمل او در جنگ نرم، دانش آموزان ما هستند. این در حالی است که تمام تلاش دشمن بر این است که دانش آموزان ما نسبت به اصل انقلاب و ارزش های آن بی تفاوت شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه اضافه کرد: لذا یکی از برنامه هایی که با محوریت جهاد تبیین طراحی شده است، نشست های بصیرتی با نگاه گفتگو محوری، حل مشکل و گره گشایی از ذهن نوجوانان و جوانان در سطح مدارس و یا اجتماعات خواهد شد.  

ادهم با اشاره به برپایی ویژه برنامه میقات صالحین با حضور حلقات صالحین در مدرسه شهید حسن حسنان، گفت: یکی از موضوعات جدی که با نگاه تبیینی و امید به آینده طراحی شده است، موضوع اردوی راهیان پیشرفت البته این برنامه ریزی برای طول سال انجام و در این ایام به صورت خاص پیگیری خواهد شد.

او بیان داشت: یکی از موضوعاتی که برای دانش آموزان ما سوال است، عدم اطلاع از گذشته و نقشی که توسط بدخواهان از گذشنه انقلاب طراحی شده است. دانش آموزان باید با پیشرفت ها و جلوه های آن آشنا و ان شاءالله با امید آفرینی که باعث حرکت دانش آموزان می شود، برنامه ریزی ها اردوها انجام شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه در پایان گفت: مسابقات فرهنگی و ورزشی، اجرای سرود همگانی، معرفی نخبگان بسیج دانش آموزی، دیدار با خانواده شهدا، عطرافشانی قبور مطهر شهدای عزیز از دیگر برنامه های اجرایی در طول این هقته خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار