مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد:
زنجان _ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به آغاز عملیات فاز نخست احداث خط انتقال پساب حاصل از تصفیه فاضلاب شهر زنجان به شهرک های صنعتی نوآوران، شهید شهریاری و اشراق گفت: با تکمیل این طرح واحد های صنعتی زنجان از آب پایدار و مطمئن برخوردار می شوند.
کد خبر: ۹۵۵۰۷۴۰
|
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

برخورداری ۳ شهرک صنعتی زنجان از پساب

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛علیرضا جزء قاسمی اظهار کرد: برای اجرای این طرح ۷۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان اختصاص یافته است که به مرور و در قالب هزینه انشعاب از واحد‌های صنعتی اخذ خواهد شد.
وی افزود: این طرح به طول ۶۰ کیلومتر اجرا می‌شود که فاز نخست آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: این شرکت از پساب تصفیه شده فاضلاب در تصفیه خانه زنجان، ۴۰ لیتر در ثانیه به شهرک صنعتی نوآوران، ۴۰ لیتر در ثانیه به شهرک صنعتی اشراق و ۱۲۰ لیتر در ثانیه نیز به شهرک صنعتی شهید شهریاری تخصیص می‌یابد.
جزء قاسمی یادآور شد: با اجرای این طرح، سالانه بیش از ۶ میلیون متر مکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی زنجان صرفه جویی خواهد شد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر ۴۵ تا ۵۰ هزار متر مکعب پساب در شبانه روز آماده تحویل به واحد‌های صنعتی استان بوده که این میزان در افق طرح، به ۷۵ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان گفت: هم اکنون جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی در شهر‌های زنجان، ابهر، دندی، ماهنشان و زرین آباد انجام می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: صنعت تصفیه فاضلاب به عنوان یک صنعت پیشرفته با اتّکا به دانش بومی متخصصین داخلی در استان زنجان فعال بوده و به تدریج به تمامی مناطق استان گسترش خواهد یافت.

ارسال نظرات