خبرهای داغ:
خضریان:

تحقق شعار سال نیازمند توجه ویژه دولت به صنعت چاپ است

همدان-رئیس اتحادیه چاپخانه‌ داران همدان با تأکید بر اینکه برای تحقق شعار سال، دولت باید صنعت چاپ را ویژه توجه کند، گفت: اگر انتظار می‌رود در صنعت چاپ اشتغال ایجاد شود قطعا نیازمند نگاه ویژه اقتصادی داشته باشد.
کد خبر: ۹۵۵۱۱۴۰
|
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امین خضریان در جشنواره ملی صنعت چاپ استان همدان و تجلیل از فعالان و دست اندرکاران حوزه چاپ که در مجتمع هنری سینمایی شهید آوینی همدان برگزار شد، اظهار کرد: هر کشوری بخواهد در راستای توسعه فرهنگ، اقتصاد، سیاسی حوزه سیاسی، آموزش قدم بردارد، باید صنعت چاپ را توسعه دهد.

وی افزود: هر کشوری توسعه پیدا کرده به طور قطع صنعت چاپ آن کشور هم توسعه یافته است و پیش نیاز توسعه کشور توسعه صنعت چاپ است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌ داران همدان با بیان اینکه دستگاه‌های کشور از نوع هایتِک هستند و به دلیل تکنولوژی بالایی که دارند در انحصار کشورهای خاصی هستند و از نوع دستگاه‌های گران قیمت صنعتی هستند، ابراز کرد: نباید اینگونه تلقی شود که سرمایه‌گذاری در حوزه چاپ به راحتی امکان‌پذیر است چرا که امروز یکی از سخت‌ترین سرمایه گذاری‌ها سرمایه گذاری چاپ است.

وی با اشاره به اینکه امروز اگر شما بخواهید دستگاه چاپ را وارد کنید حداقل باید چند 10 میلیارد تومان هزینه کنید در شرایطی که تولید در کشور اقتصادی نیست، گفت: اگر ما انتظار داریم از صنعت  چاپ حمایت شود به طور قطع حمایتش باید از جنسی باشد که برای فعالان حوزه چاپ انگیزه ایجاد کند چرا که اداره در مجموعه چاپی با این سرمایه بالا یک جهاد محسوب می‌شود.

خضریان با تأکید بر اینکه برای تحقق شعار سال، دولت باید صنعت چاپ را ویژه توجه کند، افزود: اگر انتظار می‌رود در صنعت چاپ اشتغال ایجاد شود و حرکتی ایجاد شود به طور قطع نیازمند نگاه ویژه اقتصادی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ما از معاون امور اقتصادی استانداری‌ درخواست کردیم و در قالب تبصره ۱۶ تسهیلاتی را به واحدهای کوچک پرداخت کرده‌ایم، ادامه داد: در سیستم بانکی و اقتصادی کشور این نگاه وجود دارد که تولید باید به عنوان سرمایه‌گذاری کلان و بازگشت سرمایه باشد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌ داران همدان با بیان اینکه حوزه چاپ با توجه به اینکه هم سرمایه بر است و هم وارد کردن ماشین‌آلات نو وجود ندارد مسئولین اقتصادی استان باید ویژه به این امر نگاه کنند و حداقل عمر مناسبی برای دستگاه ها پیش بینی کنند، ابراز کرد: ما انتظار داریم اینگونه نباشد که در سیستم بانکی تصور شود که امروز یک چاپخانه می‌تواند ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کند و آورده لازم را ندارد با این تفاسیر توسعه‌ای که مورد انتظار است در صنعت چاپ اتفاق نمی‌افتد و صنعت چاپ رو به افول خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همدان به عنوان یک استان خاصی که پتانسیل خوبی در حوزه صادراتی دارد و همچنین جایگاه جغرافیایی که در کشور دارد صنعت چاپ همدان می‌تواند به عنوان یکی از صنایع موثر استان تلقی شود و در صورتی که مجموعه دولتی استان حمایت کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار