خبرهای داغ:

خزعلی خبر داد: کاهش یک درصدی بیکاری در بانوان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اقدامات حمایتی دولت برای اشتغال بانوان گفت: خوشبختانه توانستیم شاهد کاهش یک درصدی بیکاری در قشر بانوان باشیم.
کد خبر: ۹۵۵۱۴۱۷
|
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-انسیه خزعلی در حاشیه جشنواره خیریه انجمن دیپلماتیک که به میزبانی کمیته امداد برگزار شد، در گفت و گو افزود: در این نمایشگاه تلاش های خوبی انجام گرفته و شاهد تنوع محصولات داخلی هستیم که با دستان توانمند زنان به خصوص مددجویان تولید شده است.

وی یکی از اهداف این نمایشگاه را بازاریابی خارجی برای تولیدات داخلی به خصوص در حوزه صنایع‌دستی ‌و دانش‌بنیان دانست و گفت: حضور در بازارهای خارجی می تواند قدرت مضاعف به تولیدات مددجویان و دانش‌بنیان‌ها بدهد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: یکی از ملزومات تجاری سازی کالاهای مددجویان، تولید در حد تقاضاست و باید نهادهای متولی از جمله دولت در این زمینه بر حمایت خود بیفزاید.

خزعلی، توانمندی های زنان به خصوص در حوزه مددجویان و اقشار توانخواه را بسیار گسترده توصیف کرد و گفت: اما این توانمندی ها باید با آموزش افزایش یافته و در جهت تقویت اقتصادی هدایت شود.

وی تاکید کرد: در مواردی مانند کیفیت کالا و بسته بندی نیازمند اقدامات بیشتر و جدی هستیم تا بتوانیم این تولیدات را در بازارهای داخلی و خارجی بفروش برسانیم.

 ، جشنواره خیریه تولیدات صنایع دستی و دانش‌بنیان داخلی و انجمن دیپلماتیک بانوان به مدت سه روز در تالار آبگینه وزارت امور خارجه با حضور همسر وزیر امور خارجه و همسرانی برخی از سفرای خارجی مقیم تهران آغاز به کار کرد.

این جشنواره میزبان ۸۰ تولیدکننده از ۱۴ کشور و همچنین مجمع شهرداران آسیایی و نمایندگانی از کشورهای قزاقستان، ویتنام، تایلند، اندونزی، چین، پاکستان و جمهوری آذربایجان است که محصولات بومی خود را در معرض نمایش قرار داده‌اند.

همچنین مهمترین شرکت کنندگان این جشنوراه مددجویان کمیته امداد هستند که با تولیدات خود میزبان مراجعه کنندگان داخلی و خارجی بودند، ۳۳ مددجو تولیدکننده محصولات متنوع و اشتغال یافته در طرح خود اشتغالی کمیته امداد از جمله شرکت کنندگان جشنواره خیریه دیپلماتیک هستند.

تولیدات این جشنواره شامل تولیداتی در حوزه البسه و پوشاک، محصولات خوراکی، صنایع‌دستی، لوازم کودکانه، عطر و محصولات خانگی است.

ارسال نظرات