خبرهای داغ:

پنج مطالبه معاون زنان رئیس جمهور از جامعه جهانی درباره جنایات در غزه

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دنیا سخن از حمایت از زنان و پیشگیری از خشونت علیه زنان می‌گوید در حالی که در غزه فجیع‌ترین خشونت‌ها علیه زنان و کودکان به کار گرفته می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۳۰۱۵
|
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- در  اجلاس زن در اسلام که برنامه مشترک سازمان همکاری اسلامی و دولت عربستان با حضور هیئات عالی‌رتبه کشورهای اسلامی است، انسیه خزعلی ضمن اشاره به ظرفیت زنان در جهان اسلام بر ضرورت همگرایی و اتخاذ سیاست و رویه واحد بین کشورهای اسلامی در خصوص بحران غزه تاکید کرد. 

خزعلی در بخشی از سخنرانی خود گفت: چگونه می‌توانیم در اینجا بنشینیم و از جایگاه زن و لزوم توانمندسازی او بگوییم، در حالی که خواهران ما در فلسطین زیر چکمه‌های اشغال و بمباران با درد و رنج جان می‌دهند.

وی افزود: دنیا سخن از حمایت از زنان و پیشگیری از خشونت علیه زنان می‌گوید در حالی که در غزه فجیع‌ترین خشونت‌ها علیه زنان و کودکان به کار گرفته می‌شود و رژیم اشغالگر با کمال وقاحت و پیش چشم جهانیان اعلام می‌کند که بنا دارد چند بیمارستان را مورد حمله قرار دهد و بی‌شرمانه از مردم غزه می‌خواهد که به مهاجرت اجباری تن دهند.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: امروز روزی است که باید با اتحاد، هم افزایی و همدلی کنشگری خود را افزایش دهیم و صدای خود را به عالم برسانیم و اجازه ندهیم که جنایت جنگی و کشتار جمعی بیش از این در فلسطین اتفاق افتد. لذا از همه کشورهای عضو می‌خواهم این پنج مطالبه را از جامعه جهانی درخواست کنند:

 ۱- اخراج رژیم غاصب اسرائیل از کمیسیون مقام زن که دستش به خون بسیاری از زنان آغشته است.

۲- قطع همکاری‌های دیپلماتیک اعضا با این رژیم کودک کش

۳-آتش بس فوری و توقف هرگونه همکاری کشورها که موجب قدرت اسرائیل برای کشتار جمعی شود.

۴- استقرار نیروهای حافظ صلح در گذرگاه رفح و ممانعت از بسته شدن این راه حیاتی برای تغذیه زنان و کودکان

۵- ارائه شکایت در محاکمه بین‌المللی به خاطر جرائمی که این رژیم علیه زنان، کودکان و محیط زیست مرتکب شده است.

ارسال نظرات