مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان اعلام کرد:

مقررات جدید بخشودگی جرائم مالیاتی

زنجان -مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت:جرائم مالیاتی قابل بخشش، برای اشخاص حقیقی تا سقف یک میلیارد ریال و اشخاص حقوقی تا سه میلیارد ریال بخشوده می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۵۳۰۵۲
|
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

مقررات جدید بخشودگی جرائم مالیاتی
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ فیروز شکوری با اشاره به بخشنامه صادره از سوی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: اختیار بخشودگی صد در صدی جرائم مالیاتی قابل بخشش و تقسیط بدهی‌های مالیاتی به مدیران کل امور مالیاتی تفویض شده است.

وی بیان کرد: طبق اختیار حاصل از این بخشنامه حداکثر اختیار بخشودگی جرائم برای عملکرد/دوره/ سال 1399 صد در صد بوده و برای سنوات قبل به ترتیب برای سال 1398 نودو پنج درصد، سال 1397، هشتادو پنج درصد برای سال 1396، حداکثر هشتاد درصد و برای سال 1395 و قبل از آن هفتادو پنج درصد می‌باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان، خاطر نشان شد: درصد‌های فوق در صورت پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی (اعم از اصل و جرائم غیرقابل بخشش و آن بخش از جرائمی که با بخشودگی آن موافقت نشده است) حداکثر تا یک ماه پس از ابلاغ برگ قطعی می‌باشد و پس از آن در صورت پرداخت به ازای هر ماه دو واحد درصد و در صورت ترتیب پرداخت نیز به ازای هر ماه تا پایان اقساط سه واحد درصد از درصد‌های مذکور کسر می‌شود تا حداکثر به پنجاه (50) درصد برای موارد پرداخت و چهل درصد (40 ٪) برای موارد ترتیب پرداخت برسد.

وی در خصوص بخشودگی جرائم مالیاتی سال 1400 و بعد از آن عنوان کرد: بخشودگی جرائم قابل بخشش برای عملکرد/ دوره/ سال 1400 و به بعد، در صورت پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی (اعم از اصل و جرائم غیر قابل بخشش و آن بخش از جرائمی که با بخشودگی آن موافقت نشده است) با رعایت سایر بند‌های بخشنامه، حداکثر به میزان صد درصد (100 ٪) می‌باشد.

شکوری افزود: درصد فوق، در مورد مودیانی که از تسلیم اظهارنامه مالیاتی خودداری نموده اند و همچنین نسبت به جریمه تاخیر پرداخت بدهی ابرازی، از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه یا سررسید پرداخت مالیات سال/ دوره مربوط و در سایر موارد از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص/ مطالبه، در صورت پرداخت به ازای هر ماه دو واحد درصد و در موارد ترتیب پرداخت به ازای هر ماه تا پایان اقساط سه واحد درصد کسر می‌گردد تا حداکثر به پنجاه (50) درصد برای موارد پرداخت و چهل درصد (40 ٪) برای موارد ترتیب پرداخت برسد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به سقف بخشودگی جرائم ابراز داشت: سقف بخشودگی جرایم قابل بخشش برای اشخاص حقیقی یک میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی سه میلیارد ریال تعیین شده است.

این مسئول در خصوص نحوه تقسیط بدهی‌های مالیاتی مودیان گفت: حداکثر زمان تقسیط بدهی، از تاریخ ابلاغ بدهی قطعی سال/ دوره مربوط برای مالیات‌های مستقیم به مدت سه سال و برای مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده یک سال تعیین شده است.

وی خاطر نشان کرد: به ازای سپری شدن هر ماه از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه یا سررسید پرداخت بدهی سال/ دوره مربوط، یک ماه از مدت تقسیط کاسته می‌شود تا حداکثر به هجده ماه برای مالیات‌های مستقیم و یکسال برای مالیات و عوارض ارزش افزوده با رعایت مقررات ماده 167 قانون مالیات‌های مستقیم برسد.

شکوری افزود:حداقل معادل پانزده درصد (15 ٪) از اصل بدهی، جرائم غیر قابل بخشش و جرائمی که بخشودگی آن مورد موافقت قرار نگرفته است برای هر دوره/سال در هر منبع به صورت نقد در زمان تقسیط وصول خواهد شد.

وی تاکید نمود: تقسیط و بخشودگی جرائم منوط به ارائه درخواست مودی به همراه مدارک و مستندات مربوطه می‌باشد و چنانچه مودی ظرف ده روز از تاریخ موافقت با تقسیط بدهی نسبت به ترتیب پرداخت آن اقدام ننماید، اداره کل امور مالیاتی از طریق اقدامات اجرایی نسبت به وصول بدهی اقدام خواهد نمود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار