مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

معادن سیستان و بلوچستان ملزم به به‌کارگیری مسئول ایمنی هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بر به‌کارگیری مسئول ایمنی در همه معادن این استان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۵۳۰۵۶
|
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرنگاربسیج از زاهدان؛ خلیل احمد سلامی در بازدید از معدن و کارخانه استحصال طلای تفتان بیان کرد: حضور مستمر مسئول فنی و ایمنی در معدن از الزامات عملیاتی است و بهره‌برداران معادن باید به آن توجه کنند.

وی افزود: مسئولان فنی معادن، مسئولیت بررسی محل عملیات را دارند و باید در هر شیفت کاری قبل از استقرار و شروع به کار کارگران، جبهه کار را مورد بررسی قرار دهند‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: استفاده از نیروهای بومی بخصوص در بخش ماشین‌آلات سنگین به دلیل شناخت آنها از منطقه در کاهش حوادث اثرگذار است.

سلامی با بیان اینکه اپراتورهای ماشین‌آلات سنگین مورداستفاده در معادن باید گواهی و استانداردهای لازم را داشته باشند، گفت: با هماهنگی پلیس راهنمایی‌ورانندگی این آمادگی وجود دارد تا برای سرعت‌بخشیدن به کار، مراحل اخذ گواهینامه در محل انجام شود.

وی اضافه کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در بحث تربیت نیروی ماهر موردنیاز معادن پای‌کار هستند، همچنین باید فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با صنایع معدنی مرد حمایت قرار گیرند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان افزود: معدن طلای تفتان از جمله فرصت‌های پرکشش اشتغال استان است و برای پیشرفت و توسعه منطقه نقشی مهم بر عهده دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار