مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بالغ بر ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در سطح استان مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است و این امر زمینه صرفه جویی ۲۷۲ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی را فراهم نموده است.
کد خبر: ۹۵۵۳۶۷۷
|
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حسینعلی رمرودی افزود: اجرای سیستم های نوین آبیاری موجب کاهش مصرف آب و صرفه جویی در منابع آبی استان خواهد شد، لذا توجه خاص به این بخش و افزایش اعتبارات این طرح خصوصا در استان سیستان و بلوچستان که محدودیت های منابع آبی بسیاری دارد از ضروریات بخش کشاورزی است.

وی تاکید کرد: مطالعات ۲۰ هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان که قابلیت اجرای سیستم های نوین آبیاری را دارند، به انجام رسیده و در صورت تامین اعتبار آماده اجراست.

رمرودی میزان اعتبار ابلاغی امسال را ۶۲۱۰ میلیارد اعلام و اظهار داشت: این میزان اعتبار می‌تواند اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سطح هزار هکتار را پوشش دهد.

مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در استان و افزایش بهروری منابع آبی انتظار می‌رود میزان اعتبارات این بخش در سال جاری به ۱۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

ارسال نظرات