مدیرکل مدیریت بحران ایلام گفت: دستگاه‌های امدادرسان آمادگی لازم برای ورود سامانه بارشی جدید که باعث لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد و آب گرفتگی معابر می‌شود را داشته باشند.
کد خبر: ۹۵۵۳۷۳۳
|
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید بیگلریان مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی و بارش باران برای آسمان ایلام گفت: پیرو هشدار سطح زرد شماره ۴۰ این شرایط آب‌وهوایی از روز چهارشنبه ۲۴ آبان تا پنجشنبه ۲۵ آبان فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند.

 

وی افزود: در قالب این سامانه بارشی، بارش باران، رعدوبرق در نواحی مستعد تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش محسوس دما برای استان پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران ایلام ادامه داد: در در پی فعال شدن این سامانه و بارش باران ضمن لغزندگی سطح جاده‌ها، باعث اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و خشکه رودها، خسارت به سازه‌های موقت، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی در استان پیش‌بینی‌شده است.

 

 بیگلریان خاطرنشان کرد: ضروری است هم استانی های عزیز از سفرهای غیرضروری و تردد، اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی پرهیز کنند. 

 

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تحکیم انواع سازه‌های سبک و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم تاکید می‌شود.

 

 بنابر پیش بینی هواشناسی و مطالعه نقشه های ماهواره ای بارش های موثر پاییزه از نیمه دوم آبان ماه در استان رخ می دهد و ایلام پاییز پربارشی را پیش رو خواهد داشت. 

 

 

ارسال نظرات