کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام ؛

بارندگی‌های مطلوب برای ایلام در نیمه دوم اسفندماه

 کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام با اشاره به اینکه طی سه هفته گذشته هیچ‌گونه بارشی در استان رخ نداده است، گفت: بارش‌ها از اواسط اسفند تا پایان سال جاری مطلوب و امیدوار کننده خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۹۶۱۶۰
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵


به گزارش خبرگزاری بسیج، ساسان رستمی روز چهارشنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: نزدیک به سه هفته است که هیچ گونه بارشی در استان رخ نداده است و انتظار باران برای فردا و پس فردا در استان وجود ندارد.

وی افزود:، اما از اواخر روز جمعه و شنبه هفته آینده احتمال بارندگی در مناطق شمالی استان به صورت پراکنده وجود دارد هر چند این سامانه بارشی قوی نیست.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام بیان کرد: برای روز دوشنبه هفته آینده هم احتمال بارش‌ها در نقاطی از استان وجود دارد که فعالیت این سامانه از سامانه قبلی بهتر خواهد بود.

رستمی یادآور شد: در مجموع چشم‌انداز خوبی برای پنج روز آینده در آسمان استان وجود ندارد، اما انتظار داریم در بازه زمانی ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فرودین‌ماه بارش‌های مطلوب و مناسبی در منطقه رخ دهد.

وی در خصوص گرمای هوای استان هم گفت: این روند ادامه خواهد داشت و امکان یخبندان و سردی هرساله مختص این فصل از سال، وجود ندارد، اما تا پایان اسفند ماه هوا خنک‌تر خواهد شد.

 استان ایلام طی سه سال اخیر یکی از خشکسال‌ترین استان‌های کشور بوده و بین پنج استان اول کشور در زمینه خشکسالی و کاهش دریافت نزولات جوی قرار گرفته است.

ارسال نظرات