استاندار ایلام با اشاره به اینکه سد مخزنی سیکان ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: پروژه سد سیکان دره‌شهر باید با شتاب بیشتری دنبال شود.
کد خبر: ۹۵۵۳۷۵۶
|
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام‌نیا امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه و در ادامه سفر شهرستانی به دره‌شهر از سد مخزنی سیکان بازدید کرد.

 

 استاندار ایلام در جریان این بازدید گفت: عملیات اجرایی این سد از تیرماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تا امروز از ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

 

وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، آب موردنیاز برای مصارف مختلف از جمله شرب، کشاورزی و صنعت در سه شهرستان دره شهر، بدره و آبدانان تأمین خواهد شد.

 

وی ادامه داد: حجم مخزن این سد ۱۵ میلیون مترمکعب است و با پیگیری انجام شده امسال تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

 

بهرام‌نیا با تأکید بر تسریع در تکمیل این پروژه افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی شده این پروژه طی ۳۶ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه پیمانکار قبلی صلاحیت لازم را نداشت خلع‌ید شد و پیمانکار جدید که مؤسسه بعثت قرارگاه خاتم‌الانبیا است کار اجرایی این پروژه را آغاز کرده است.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه روند اجرایی این پروژه باید با شتاب بیشتری دنبال شود، اضافه کرد: کل اعتبار این پروژه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که تا ۲ هزار میلیارد تومان هم خواهد رسید.

 

وی با اشاره به تأثیرگذاری این پروژه در زندگی مردم و به‌خصوص کشاورزان گفت: بدون شک همراهی مردم در اجرای این پروژه می‌تواند تسریع در تکمیل آن را به دنبال داشته باشد.

ارسال نظرات