خبرهای داغ:

خزعلی: زن و فرهنگ، پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند/ خانم دباغ زن قهرمان، الگوی سوم و افتخار همدان است

معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده بااشاره به بیانات رهبری که فرمود «فرهنگ هوای تنفس است»، گفت: ایشان این تعبیر را نسبت به زن دارند؛ زن و فرهنگ، پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند و زنان فرهنگ‌ساز هستند.
کد خبر: ۹۵۵۳۷۸۹
|
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- همدان، انسیه خزعلی در نخستین نشست بین المللی زنان ایرانی، معماران تمدن ساز در نهضت ترجمه با موضوع جهاد تبیین در الگوی سوم که با حضور فرهیختگانی از ۱۵ کشور جهان به میزبانی استان همدان در سالن سرو دانشکده کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: زنان غزه صبورترین زنان هستند.

وی با بیان اینکه زنان غزه افرادی هستند که فرزندان خود را به جبهه مقاومت و ایستادگی می‌فرستند، افزود: زنان مقاوم ما در ایران و در طول دفاع مقدس و جنگ‌های متعددی که متحمل شدند چه در دفاع از حریم حرم و چه در دفاع از امنیت نشان دادند که آن گوهری که اسلام در وجود آنان به ودیعه نهاده بزرگ‌ترین سرمایه‌ای است که می‌تواند عزت و اقتدار یک کشور را تضمین کند که نمونه بارز آن را می توان در خانم دباغ یافت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در مقابل این اقدام متجاوزان در غزه هیچ اقدامی بازدارنده و ایستاننده و صدایی از کسی در نمی آید و به چشم نمی خورد و جامعه علمی و دنیا به سمت این حرکت‌های سبعانه می‌رود.

وی ابراز کرد: خانم دباغ به عنوان زن قهرمان، شجاع، نمونه و الگوی سوم و افتخار همدان است که امام خمینی(ره) حرکت‌های مختلف ایشان و اینکه خانواده خود را پاس داشته، به خانواده اهمیت می‌داده تقدیر کرده و رهبر معظم انقلاب نیز هفته گذشته با عظمت از ایشان یاد کرد.

خزعلی با بیان اینکه خانم دباغ در حرکت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و جبهه‌های مختلف درخشید، ادامه داد: ایشان نمونه کامل زنی است که همه ابعاد وجودی خود و همه نعمت‌هایی که خداوند در او به ودیعه گذاشته را قدر دانست و توانمندی‌های خود را به منصه ظهور گذاشت.

وی بیان کرد: همه انسانیت و شرافت ما به این است که ارزش‌های خود را پاس داریم و خود را با یک زندگی مادی و حیوانی معامله نکنیم این یعنی همان الگوی سوم زن؛ علومی که شما می‌آموزید اگر با فرهنگ، تزکیه و ایمان و انسانیت همراه نباشد هیچ ارزشی ندارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: هر مرد و زن که عمل صالحی انجام دهد با آن ایمان قلبی، خداوند حیات طیبه به او عطا می‌کند؛ حیات طبیه آن است که ظلمی نباشد و اینگونه است که به زندگی قیمت، بها و طعم می‌دهد و ما در الگوی سوم دنبال این هستیم که علم، عمل و ایمان را با هم داشته باشیم.

وی گفت: حرکت ترجمه آثار مقاومت بسیار قابل تقدیر است، مقاومت کلمه طیبه‌ای است که در زندگی شهدا جریان پیدا کرده و حرکتی است که زنان بانی آن هستند، همه اینها جریان و سریان در جهان هستی است که می‌تواند به زندگی و مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جهت‌دهی سالمی دهد.

خزعلی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمود «فرهنگ هوای تنفس است»، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب این تعبیر را نسبت به زن دارند؛ بنابراین زن و فرهنگ، پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند و زنان فرهنگ‌ساز هستند؛ به تعبیر امام(ره) قرآن انسان‌ساز است و زنان نیز انسان‌ساز هستند؛ این نعمتی است که می‌خواهند کم ارزش جلوه کند و هویت اصیل زن مسلمان را خدشه‌دار کنند.

وی با بیان اینکه اسلام جایگاه خاصی برای زن و ارزش های خانواده قائل است، خاطرنشان کرد: اگر خانواده و این حیات طیبه، شهید و آثار شهدا نبودند که ترجمه شوند این زیبایی‌ها هرگز تصویر نشده بود؛ این بزرگی‌ها و ایثارها برای بودن انسانیت جای تجلیل و تقدیر دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه پذیرش دانشجو و بورسیه را در ایران داریم، بیان کرد: سه نفر از دانشجویان غزه را بورسیه می‌کنیم و لازم است دانشگاه‌ها به ترتیب این کار را انجام دهند؛ ما نیز از دختران دانشجوی غزه استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات