خبرهای داغ:
سردار مجیدی خبر داد

بهره‌برداری از ۱۳۱۳ طرح طی هفته بسیج در همدان

همدان-فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: یک هزار و ۳۱۳ طرح با ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال طی هفته بسیج با حضور مسئولین کشوری در استان همدان بهره برداری می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۴۶۲۹
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص هفته بسیج، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با بیان اینکه شعار هفته بسیج، «بسیج، امید ملت ایران» نامگذاری شده است، اظهار کرد: همزمان با چهل و چهارمین سالروز تاسیس بسیج، یک هزار و ۳۱۳ طرح با ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال با حضور مسئولین کشوری بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه حفر چاه، احداث مخازن بتنی، ایستگاه پمپاژ آب و ایستگاه‌های توزیع آب شرب در روستا‌ها که با آبرسانی به ۹۸ روستای زیر ۲۰ خانوار قرار نیست دیگر مشکل آب داشته باشند از طرح‌های قابل اجرا در این هفته است، افزود: در عرصه ساخت فضا‌های ورزشی و در راستای ایجاد نشاط جوانان سازمان مهندسی سپاه ۷۲ سالن ورزشی راه‌اندازی کرده که همزمان با هفته بسیج ۱۰ سالن افتتاح می‌شود و تاکنون ۴۷ سالن تکمیل و بهره‌برداری شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه روند پیشرفت فیزیکی ۲۵ سالن بالای ۵۰ درصد است، گفت: مجموع طرح‌ها به ۴۰ هزار مترمربع می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین ۸۲۰ پروژه شامل احداث مراکز فرهنگی، ورزشی، مرمت گلزار شهدا، احداث خانه عالم، ایجاد راه و آسفالت‌ریزی، احداث چهار راه روستایی، احداث مدارس، انتقال آب کشاورزی، احداث و بازسازی قنوات، انتقال آب کشاورزی، احداث منازل محرومین، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است.

سردار مجیدی گفت: همزمان با هفته بسیج ۴۴ عنوان برنامه شاخص در قالب ۵۵۰ برنامه در استان از ۲۸ آبان تا پنجم آذر ماه اجرا و پیگیری می‌شود که مهم‌ترین این برنامه‌ها نمایش اقتدار بسیجیان و گردان‌های دفاعی، امنیتی در یک محل است.

وی با اشاره به برگزاری میقات صالحین در مصلی‌ها و پیاده‌روی خانوادگی در روز پنجشنبه با حضور خانواده‌ها و تجمع در باغ موزه افزود: از دیگر برنامه‌ها در دفاع از کودکان مظلوم فلسطین پیاده‌روی امروز در سطح استان بودک که از میدان امام خمینی (ره) همدان به سمت آرامگاه بوعلی است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: به منظور آسیب‌های اجتماعی، نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی بود که اردوگاه کوثر برای معتادین متجاهر با ظرفیت ۲۰۰ نفر در نهاوند در حال انجام است که چند سال پیش راه‌اندازی شده و می‌خواهیم با هماهنگی‌ها این ظرفیت را افزایش داده و به ۴۰۰ نفر برسانیم که در مدت سه ماه پاک می‌شوند و در آنجا آموزش‌های تخصصی را می‌آموزند و کمکی به خانواده‌های آن‌ها می‌شود.

وی گفت: مجامع بسیج چند سال پیش در استان شکل گرفت تا مشکلات مختلف استان در عرصه‌های گوناگون در جلسات حل شود و راهکار‌هایی ارائه شود، در این مجامع در سطح شهرستان‌های مختلف مسائل مختلف که نیاز به بررسی دارد با حضور مسئولین و نمایندگان مجلس برگزار می‌شود و ریاست این مجمع با دکتر زلفی گل است.

سردار مجیدی ابراز کرد: سرکشی از خانواده شهدا، غباروبی مزار شهدا، برگزاری همایش‌های مختلف در راستای حمایت از دانش بنیان‌ها، تجمع دختران حاج قاسم، پویش نذر خون و... نیز از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

وی با بیان اینکه ۱۱ قرارگاه در بسیج تشکیل شده که ذیل آن‌ها کار‌ها انجام می‌شود، عنوان کرد: اولین قرارگاهی که پیگیری می‌کنیم قرارگاه دفاعی امنیتی است که گردان‌های امنیتی در استان به نحو احسن شکل گرفته و از توان بالایی برخوردار هستند و انجام وظیفه می‌کنند؛ همچنین قرارگاه اجتماعی و فرهنگی براساس آسیب‌های اجتماعی شکل گرفته و برنامه‌ریزی شده تا برخی از موارد رفع شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: قرارگاه تعلیم و تربیت که بیشتر بحث صالحین است و شبکه بزرگ صالحین را هدایت می‌کند و بسیار خوب در پایگاه‌ها، مدارس و اقشار ۲۲ گانه انجام وظیفه می‌کند؛ قرارگاه علم و فناوری نیز در راستای شعار‌های سال رهبری اقداماتی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی و انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر برخوردار گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز برای ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی خرد فعال است؛ قرارگاه فضای مجازی، قرارگاه تحقق و جذب که به دنبال تربیت جوان انقلابی پای کار است، قرارگاه تعالی سازمانی و درون تشکیلاتی و قرارگاه تعالی زن و بنیان خانواده نیز از دیگر قرارگاه‌ها هستند.

سردار مجیدی ابراز کرد: یکی از اقداماتی که رهبری از ما انتظار دارد بحث محرومیت زدایی است که با اعتبارات ملی و استانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اقداماتی در طول سال انجام می‌شود.

در پایان این جلسه از خبرنگاران فعال در کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات