مدیریت بحران خصیصه بارز حضرت زینب (س)است

حجت‌الاسلام رفیعی گفت: مدیریت بحران یکی از مهم‌ترین و بارزترین خصیصه‌های حضرت زینب(س) محسوب می‌شود، پس باید ایشان را الگو قرار دهیم.
کد خبر: ۹۵۵۴۷۶۶
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، در مراسم جشن میلاد حضرت زینب (س) که در مسجد جنرال ارومیه برگزار شد، گفت: حضرت زینب(س) بدون اینکه کمترین امکاناتی را در اختیار داشته باشند بحرانی که خودشان و خاندان اهل بیت،عصمت و طهارت(ع) با آن روبه رو شدند را مدیریت کردند.

وی ادامه داد: قبل از اینکه امام حسین (ع) به فیض شهادت نائل شوند، خودشان عهده‌دار مسئولیت بودند، اما بعد از شهادت ایشان این مسئولیت به صورت کامل بر عهده حضرت زینب(س) قرار گرفت و ایشان با پیکر شهدا، بدن‌های مجروح، خیمه‌های سوخته روبه رو شدند، در حالی که اسیر نیز بودند و از یک شهر به شهر دیگری باید جا به جا می‌شدند و هیچ گونه امکاناتی نیز برای رسیدگی به مجروحین و کاهش آلام آنها وجود نداشت، ولی با سختی‌ها مبارزه کردند، بنابراین حضرت زینب(س) با مشکلات زیادی رو به رو بودند.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در آن لحظه‌های دشوار با بحران‌های متعددی روبه‌رو بودند در عین حال باید برادر بیمارشان را پرستاری کرده و به مجروحین نیز رسیدگی می‌کردند، همچنین خطبه نیز می‌خواندند، گفت: همه کسانی که با انواع بحران روبه رو هستند می‌توانند صبر و استقامت این بانوی بزرگوار را برای خود الگو قرار دهند.

وی خدامحوری و تکیه کردن بر ذات اقدس الهی را مهم‌ترین ویژگی حضرت زینب(س) برشمرد و گفت: همچنین عقلانیت، شجاعت و صبر و ولایتمداری نیز در برهه‌های اساسی بسیار راهگشا است.

حجت‌الاسلام رفیعی تبعیت از ولی را یکی دیگر از ویژگی‌های بارز حضرت زینب(س) برشمرد و گفت: ایشان در تصمیم‌گیری‌های اساسی به امام سجاد(ع) رجوع می‌کردند، بنابراین ما نیز باید چنین سبک و سیاقی را در یپش بگیریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار