فرمانده ناحیه ویژه سپاه زاهدان گفت:

اجرای 483 عنوان برنامه در زاهدان

سرهنگ نخعی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج 483 عنوان برنامه در سطح حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان زاهدان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۵۵۴۸۷۴
|
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار محمد رضا نخعی، فرمانده ناحیه ویژه سپاه شهرستان زاهدان به مناسبت گرامیداشت آغاز هفته بسیج در نشست خبری تشریح ویژه برنامه های هفته با اصحاب رسانه گفت: هفته بسیج فرصت خوبی برای معرفی خدمات بسیج و بسیجیان برای ملت است چراکه در زمان تاسیس بسیج شاید کسی حتی تصور هم نمی کرد که بسیج بانی چه خدمات و برکاتی در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیج در هر عرصه ای که وارد می شود چالش ها و تهدیدات را به فرصت تبدیل می کند افزود: بسیج در طول سال اقدامات بسیاری در حوزه های امنیتی، نهضت خدمت رسانی، اشتغال زایی، محرومیت زدایی و غیره دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان ادامه داد: بسیج به واسطه ارتباطی که با مردم دارد موفق بوده و توانسته اقدامات شگفتی سازی رقم بزند.

وی از اجرای ۴۸۳ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در سطح شهرستان زاهدان خبر داده و بیان داشت: یکی از کارکردهای ویژه بسیج خدمت رسانی به ملت و اقشار آسیب پذیر است چرا که بزرگترین راه مبارزه با استکبار همین خدمات رسانی به مستضعفین بوده و در واقع شأن بسیج، خادمی ملت است.

نخعی با اشاره به اینکه اولین روز از این هفته” بسیج، جهاد خدمت و سازندگی” نامگذاری شده است گفت: برنامه های محرومیت زدایی، مرمت منازل و ساخت مساجد در مناطق محروم، ساخت مدارس از جمله افتتاح مدرسه در منزلاب، طرح شهید عجمیان، ویزیت رایگان در مناطق حاشیه شهر، پرداخت وام اشتغالزایی، توزیع ۵۸۰۰ بسته معیشتی از جمله برنامه های بسیج در این روز خواهد بود.

وی تاکید کرد: در زمینه جهاد تبیین اگر کوتاهی شود دشمن پیش روی می کند و نمونه آن در بحث جنگ ظالمانه ای است که در غزه در حال وقوع است؛ برخی کشورهایی که این حملات وحشیانه و نسل کشی را نظاره کرده و سکوت می کنند در جریان اغتشاشات سال گذشته در ایران گریبان چاک می کردند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در هفته بسیج در زمینه برنامه های بصیرتی و روشنگری، مقاومت غزه و مسائل داخلی کشورمان ۱۰۰ عنوان برنامه و نیز ۳۵ کارگاه آموزشی برای بانوان تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مسائل امنیتی گشت های رضویون در این هفته تشدید خواهد شد و علاوه بر آن ۲۹۱ پایگاه ما آماده همکاری با فراجا است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان با اشاره به اینکه طبق فرموده رهبر معظم گرامیداشت شهدا کمتر از شهادت نیست از برگزاری ۲۵ یادواره شهدا در بخش مربوط به شهدای شهرستانی و شاخص و نیز یادواره شهدای محله تحت عنوان “آبروی محله” خبر داد.

وی افزود: ۱۲ عنوان برنامه در حوزه سواد رسانه و فضای مجازی، همچنین غبارروبی مزار شهدا گمنام و گلزار شهدا، نمایشگاه توانمندی های بسیجیان، اجرای برنامه های ورزشی در ۲۱ نقطه در قالب مسابقات فوتسال و همایش پیاده روی و اجرای ۳۱ سرود پاتوقی از دیگر برنامه های هفته بسیج در سطح شهرستان زاهدان است.

این مقام مسئول با اشاره به نیاز مردم منطقه به خون از اجرا طرح نذر خون با حضور همه حوزه ها، پایگاه ها و بسیجیان خبر داد و بیان داشت: همایش ۵ آذر تحت عنوان ” شکوه و اقتدار بسیج” امسال سوم آذر ماه برگزار خواهد شد.

وی برگزاری همایش جهادگران و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در پارک یاس زاهدان در اولین روز از هفته بسیج و نیز همایش زنان و دختران انقلابی و حماسه ساز در سومین روز از این هفته را از دیگر برنامه های شاخص در هفته بسیج اعلام کرد.

نخعی در پایان به برپایی غرفه های حجاب و عفاف با حضور روانشناسان و صاحب نظران در حوزه های آسیب پذیر شهر تحت عنوان “حس خوب” اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار