استاندار ایلام؛

ضرورت توجه بیشتردستگاه‌ها به آسیب‌های اجتماعی

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه تحقیق و پژوهش پیشران توسعه استان است، دستگاه‌ها توجه بیشتری به آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.
کد خبر: ۹۵۵۵۱۳۱
|
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام‌نیا روز یکشنبه در جلسه کارگروه آموزش و پژوهش فناوری در ایلام اظهار داشت: پایه و پیشران معیشت مردم استان ایلام دامداری و کشاورزی است و براین‌اساس تحقیق و پژوهش در راستای ارتقای سطح بهره‌وری در این ۲ بخش بر زندگی و معیشت مردم استان تأثیرگذار خواهد بود.

 

 استاندار ایلام: برای اولین‌بار در استان موضوع تحقیق و پژوهش میدانی بخش نفت حوزه جنوب از طریق وزارت نفت به دانشکده صنعت نفت دانشگاه ایلام واگذار شده است.

 

وی بیان کرد: این اقدام هفته گذشته با رایزنی با مسئولان وزارت نفت انجام و به تصویب رسیده است که ظرفیت و فرصت بسیار گران‌بهایی در راستای ارتقای سطح تحقیق و پژوهش در استان و بهره‌گیری از ظرفیت نیروی انسانی و دانشجویان دانشگاه ایلام است.

 

 بهرام‌نیا یادآور شد: یکی از اولویت‌های پنج‌گانه استان ایلام در حوزه تحقیق و پژوهش، مقوله خودکشی است که همه دستگاه‌هایی که در این حوزه وظیفه دارند باید با استفاده از تحقیق و پژوهش و به‌صورت میدانی وارد عمل شوند که خودکشی در استان تقلیل پیدا کند.

 

 وی اضافه کرد: البته در استان ایلام میزان خودکشی نسبت به میزان جمعیت استان است و براین‌اساس سنجیده می‌شود.

 

وی افزود بیان کرد: علل خودکشی یک زنجیره است که دلایل مختلفی دارد که به‌هم‌پیوسته بوده و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی بر اساس پژوهش و تحقیق میدانی به‌گونه‌ای عمل کنند که هم ما و هم مردم نتیجه آنها در کاهش خودکشی مشاهده کنند.

 

 بهرام‌نیا تأکید کرد: برای اولین‌بار در استان پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب وارد استان شد که در ۶ماهه اول سال بیش از یک هزار میلیارد ریال از بابت انتقال این پرونده به استان اختصاص یافت که در حوزه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هزینه می‌شود.

 

 وی افزود: لازم است در رسانه‌های استان که در چند وقت اخیر هم اقدامات خوبی انجام شده است در راستای بیان اینکه کسی که خودکشی می‌کندهم دنیا و هم آخرت خود را از دست می‌دهد و از طرفی هم فرهنگ و سیره و روش ائمه اطهار (ع) در جامعه تبیین و نهادینه شود.

 

 بهرام‌نیا گفت: اصحاب رسانه و فضای مجازی استان در ۲ سال گذشته در راستای معرفی و بیان ظرفیت‌ها و برجستگی‌های استان از جمله گردشگری، اربعین و نفت و گاز، ایثار و مقاومت و فرهنگ بومی خوب کارکرده‌اند به‌طوری‌که استان ایلام در سال جاری به‌عنوان پدیده‌ای نوظهور در حوزه گردشگری شناخته شده که قطعاً این امر، اشتغال و توسعه فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد.

 

 استاندار ایلام ادامه داد: بحث خودکشی در استان نباید بیش از حد در سطح ملی برجسته شود، استان ایلام دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی است که نباید از آن غافل شد و باید در راستای نگاه سرمایه گذران به استان به کشور معرفی کرد که اشتغال‌زایی و توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.

 

 وی تأکید کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و گردشگری آثار تاریخی و طبیعت است.

 

 استاندار ایلام با بیان اینکه، اربعین حسینی یک ظرفیت گردشگری مردم پایه است که می‌تواند محور توسعه استان باشد، گفت: روزانه به طور متوسط ۱۴ هزار زائر از مرز مهران تردد می‌کنند و این میزان در طول سال به بیش از هشت میلیون زائر می‌رسد.

 

 در این نشست ۱۲ اولویت پژوهش و تحقیق استان ایلام که از طریق کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری احصا شده بود مورد تصویب قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار