خبرهای داغ:

گفتگوی با بانوی خیر بسیجی؛ دستان سخاوتمند و قلبی به زلالی آبی دریا

بانوی بسیجی خیر گفت: یکی از دغدغه های من دستگیری و کمک به نیازمندان بود و 15سالی است که این امر محقق شده است.
کد خبر: ۹۵۵۵۶۹۷
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- از استان چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه هفته بسیج گفتگویی داریم با بانوی بسیجی خیری که درپارکینگ  منزل مسکونی خود کارهای خیرخواهانه بسیاری انجام میدهد.

ضمن معرفی خودتان بفرمایید چند سال است که به کارهای خیر روی آورده اید؟

به نام خدا سکینه ارمنده هستم زاده تهران و ساکن شهر بن از همان سالهای نخستی که ازدواج کردم و دراین شهر ساکن شدم یکی از دغدغه های اصلی من دستگیری و کمک به نیاز مندان بود و ۱۵سالی است که این امر محقق شده درقدم اول با شناسایی افراد نیازمند و نیاز آنها با خیرینی که می شناسم صحبت می کنم مایحتاج  را جمع آوری کرده به دست آنها می رسانم.

خانم ارمنده تا کنون درچه زمینه هایی فعالیت خیرخواهانه داشته اید؟ من در زمینه تهیه بخشی از جهیزیه نوعروسان ،تهیه سیسمونی دوخت لحاف تشک برای نوعروسان نیازمند.

همچنین در زمینه  تهیه فرم مدارس، لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت فعالیت دارم.

ایجاد کارگاه سبزیجات که با همکاری یکی از دوستانم این کارگاه را راه اندازی کرده ایم از دیگر از فعالیتهای بنده هست که دراین کارگاه  انواع سبزیجات خورشتی، آشی، ترشیجات، رب گوجه فرنگی و آبلیمو  تهیه و به فروش می رسد.

بفرمایید چند نفر از قِبَل این کارگاه کسب درآمد می کنند؟ حدود ۲۵نفر مستقیم و غیر مستقیم در این کارگاه به پاک کردن سبزی خورد کردن بسته بندی و توزیع مشغول هستند و باتوجه به فصل متغیر می باشد. ۱۵نفربه صورت دائمی مشغول به کار هستند.

خب خانم ارمنده  شنیده ایم از دیگرکارهایی که شما انجام می دهید، هم کفو یابی درامر ازدواج می باشد بفرمایید تا کنون چند مورد معرفی کرده اید که  ازدواج آنها را درپی داشته است؟

۲۳مورد ازدواج جوانان بوده و درعین حال موجبات ازدواج  سالمندان  رانیز فراهم کرده ایم  و موارد بسیاری داشتیم  سالمندانی راکه تنها بوده اند، سروسامان داده ایم .

خانم ارمنده درخصوص صلح و سازش میان افرادی که بین آنها مشاجراتی صورت گرفته هم نقش فعالی داشته اید می توانید توضیحات بیشتری بفرمایید؟

بله بیشترین موارد صلح و سازش درمیان بچه های NA  بوده که این عزیزان به خاطر شرایط خاصی که داشته اند بعضا در زندگی دچار چالش شده اند که با مداخله و نصیحت بنده به زندگی برگشته اند.

آیا درزمینه های دیگر نیز فعالیتی داشته اید که از قلم افتاده باشد بفرمایید؟ در زمینه تهیه دارو برای نیازمندان، پوشاک دست دوم درحد نو کفش کیف و معرفی نوعروسان به چندین آرایشگاه که هزینه ای دریافت نمیکنند وازقبل هماهنگی های لازم صورت گرفته یکی دیگر از کارهای اینجانب درراستای ازدواج آسان  میباشدکارهای زیادی دراین رابطه انجام داده ایم که در این مجال اندک فرصت بازگو کردن نیست.

ممنون از وقتی که دراختیار ما قراردادید به عنوان آخرین سوال بفرمایید چه انتظاری ازبسیج دارید؟ همانطور که می دانید من در یک پارکینگ ۱۴متری مشغول فعالیت هستم و اگر کمکی از طریق بسیج به بنده شود ایده های بسیاری دارم که می توانم آنها را عملی کنم.

خداقوت می گوییم به خانم ارمنده عزیز و امیدواریم دراین راهی که انتخاب کرده اند ثابت قدم باشند.

گفتگو از: فردوس علی بیگی، خبرنگار افتخاری پایگاه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) بـن

ارسال نظرات