خبرهای داغ:
همزمان با میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار جشن باشکوهی با محوریت جهاد تبیین با موضوع الگوی سوم زن مسلمان در پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۵۷۹۹
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) جشن باشکوهی با حضور بسیجیان و عموم مردم در پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) سرخه برگزار شد.

این جشن با اجرای برنامه های مختلف همچون قرائت قرآن، همخوانی گروه سرود مهد فرشته های آسمانی، دکلمه خوانی و نشست بصیرتی با موضوع الگوی سوم زن مسلمان همراه بود.

در این نشست شهرزاد فردی با بیان اینکه الگوی زنان، حضرت زینب (س) است، زنی که با حضور اثر گذار اجتماعی و سیاسی حماسه آفرید، اظهار کرد: اگر حضرت زینب (س) نبود پیام و حماسه کربلا و عاشورا در همان کربلا باقی می ماند، این یک جهاد تبیین است.

او با بیان اینکه در غرب زن را به عنوان کالا می شناسند و در تبلیغات از او استفاده می کنند، تصریح کرد: ولی در اسلام زن به عنوان رکن خانواده است. مدیریت خانه، همسرداری، تربیت فرزند را عهده دار و هم در جامعه اجتماعی فعالیت دارد. اصالت زن بودن خود را حفظ می کند و هم در اجتماع حضور دارد.

کارشناس این برنامه با بیان اینکه چه زنی به عنوان الگوی سوم زن مسلمان است؟ گفت: زنی که هم تاریخ ساز و هم تمدن ساز باشد، همین زن الگوی سوم زن مسلمان است. برخلاف شرقی و غربی بودن، زن توحید محور و تمدن ساز است.

فردی خاطرنشان کرد: زن مسلمان ایرانی وقتی هویت خود را بشناسد، نقش مادری و همسری خود را به نحو احسن انجام دهد، در همین خانه مرد به معراج می رسد. زنان تاریخ ساز یک الگوی خوب برای زنان مسلمان هستند. از زنان تاریخ ساز اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) و بعد از انقلاب اسلامی مرضیه حدیدچی (دباغ) را می توان نام برد .

گفتنی است این برنامه با مداحی و اجرای پویش نیک نامان در طی سه سال متوالی توسط پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) همراه بود.

در پایان مراسم به تمامی کودکان حاضر در جشن هدیه ای اهدا و از گروه سرود تقدیر و تشکر به عمل آمد.

لازم به ذکر است که پذیرایی این جشن توسط گروه جهادی ام الشهید هاجربیگم سیادت تهیه و آماده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها