خبرهای داغ:
دبیر یازدهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان از ارسال و داوری ۲۵۸۸ اثر به جشنواره ادبیات داستانی بسیج خبر داد و گفت: هدف جذب و معرفی استعدادهای هنری درخشان است.
کد خبر: ۹۵۵۵۹۱۱
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ مریم پور یامین امروز در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج، ضمن تبریک و گرامی داشت هفته بسیج به بسیجیان سراسر کشور، در خصوص فراخوان یازدهمین (جشنواره ادبیات داستانی بسیج) که به همت سازمان بسیج هنرمندان و با موضوع مختصر جشنواره ادب که در طی سال جاری عنوان شده است و مرحله کشوری آن در آذرماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: فراخوان جشنواره در مرحله استانی در ۳۲ مرکز کشور ارسال شد، که ۲۴ استان به طور فعال در آن شرکت کردند و ۲ هزار و ۵۸۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 

دبیر یازدهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان با اشاره به اینکه پس از داوری و بررسی اولیه با اجرای اختتامیه مجزا در هر استان، برندگان اول تا سوم بخش‌های کودک و نوجوان، بزرگسالان و بخش ویژه شهدای هنرمند به تهران معرفی شدند، افزود: داوری کشوری نیز در دو مرحله توسط دوران منتخب صورت گرفت و اختتامیه آن از پنجم الی هفتم آذرماه به میزبانی اردکان یزد برگزار می‌شود و برگزیدگان اول تا سوم هر بخش معرفی و تجلیل خواهند شد.

 

وی با اشاره به قالب اثر و شرایط این جشنواره، بیان کرد: جشنواره فوق در قالب داستان کوتاه است و میزان کلمات هر اثر حداکثر ۵۰۰۰ کلمه، داستان ارسالی پیش از این در جشنواره‌ای برگزیده نشده باشد، داستان ارسالی قبلا در کتابی به چاپ نرسیده باشد.

 

داوری ۲۵۸۸ اثر در جشنواره ادب/ هدف جذب استعدادهای هنری بسیج است

 

پور یامین موضوعات این جشنواره را شامل جهاد تبیبن، امید، ایمان، آینده زیست عفیفانه، موضوع ویژه: شهدای هنرمند، دانست و گفت: شرکت کنندگان محدودیتی در انتخاب موضوع نخواهند داشت و آثار خود را به صورت تایپ شده در قالب word به آدرس سازمان بسیج هنرمندان استان ها ارسال کردند.

 

 وی به الزام ذکر گروه سنی شرکت کنندگان و مشخصات کامل فردی، شماره همراه و شماره فعال در پیام رسان‌های داخلی هنگام فراخوان اولیه، اشاره و تصریح کرد: گروه‌های سنی جشنواره: آثار داستانی در دو گروه سنی: نوجوانان (حداکثر تا ۱۷ سال) و بزرگسال (از ۱۷ سال به بالا) بودند و آثارشان مورد ارزیابی قرار گرفت، همچنین ارسال اثر برای همگان آزاد بود.

 

جانشین شورای انجمن ادبیات داستانی با یادآوری امتیاز کامل آثار برگزیده که شایسته دریافت جایزه می‌شوند، گفت: امتیاز آن به سازمان بسیج هنرمندان تعلق دارد و صاحبان آثار برگزیده نمی‌توانستند اثر خود را در جشنواره ای دیگر شرکت داده و یا در جایی دیگر به چاپ برسانند.

 

داوری ۲۵۸۸ اثر در جشنواره ادب/ هدف جذب استعدادهای هنری بسیج است

 

این مسئول زمان بندی اجرایی جشنواره را در دو مرحله استانی و کشوری دانست و افزود: جلسه داوری نهایی یازدهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج ۱۴۰۲ (ادب) امروز ۲۸ آبان انجام شد، در این جشنواره بزرگ کشوری بیش ۲۵۸۸ اثر دریافت شد؛ که ۸۰ اثر در حوزه بزرگسال، ۲۰ اثر در بخش ویژه و ۴۰ اثر دربخش کودک و نوجوان به مرحله‌‌ی داوری نهایی رسید.

 

دبیر یازدهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان در خصوص اهدای جوایز رتبه‌های حائز تقدیر، افزود: تجلیل در رتبه نخست کشوری: با تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال، رتبه دوم کشوری: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۷۰ میلیون ریال و رتبه سوم کشوری: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۵۰ میلیون ریال خواهد بود، همچنین پنج اثر تقدیری: با لوح تقدیر و جوایزه نقدی به ارزش ۳۰ میلیون ریال خواهیم داشت.

 

داوری ۲۵۸۸ اثر در جشنواره ادب/ هدف جذب استعدادهای هنری بسیج است

 

وی جوایز گروه سنی نوجوان را شامل رتبه نخست کشوری: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۸۰ میلیون ریال. رتبه دوم کشوری: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۶۰ میلیون ریال. رتبه سوم کشوری: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۴۰ میلیون ریال دانست و گفت: از پنج اثر تقدیری با لوح تقدیر و جوایزه نقدی به ارزش ۲۰ میلیون ریال تجلیل خواهد شد.

 

این مسئول جایزه موضوع ویژه را در بخش برگزیده بزرگسال شامل: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال. برگزیده نوجوان: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۸۰ میلیون ریال، عنوان کرد و گفت: آثار راه یافته به مرحله کشوری، پس از تأیید گروههای داوری به چاپ خواهد رسید.

 

انتهای پیام/ خبرنگار فاطمه زهرا تکلف پور

ارسال نظرات
پر بیننده ها