امام جمعه یزد گفت: باید بسیج را گسترش دهیم و انگیزه لازم برای جذب جوانان به بسیج را فراهم و سیره سردار سلیمانی را در جذب جوانان و نوجوانان دنبال کنیم.
کد خبر: ۹۵۵۶۰۹۷
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری عصر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان بسیجی استان یزد با بیان اینکه مهم‌ترین شاخصه بسیج خدا محوری است، گفت: باید بسیج را گسترش دهیم و انگیزه لازم برای جذب جوانان به بسیج را فراهم و سیره سردار سلیمانی را در جذب جوانان و نوجوانان دنبال کنیم.
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: در جذب جوانان و نوجوانان به بسیج نباید از دو پایگاه مدرسه و مسجد غافل شد، از مجموع ۲۸۵ هزار دانش‌آموزی یزد تعداد کمی از آن‌ها در بسیج و فعالیت‌های مذهبی و مسجدی فعالیت دارند باید از طریق مدرسه و با اقداماتی که انجام می‌گیرد آن‌ها را جذب بسیج کرد چرا که نظام اسلامی به برکت تفکر و حرکت بسیجی شکست‌ناپذیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایمان به خدا و اعتقاد به حق در وجودما نهادینه شده چرا که فطرت ما خدایی است، گفت: همیشه باید با دلیل و برهان مسئله و موضوعی را باور کنیم و در گفتارمان نیز سخنی بگوییم که به آن باور داریم.

ناصری ادامه داد: باید در پذیرش اخبار عقل خود را به کار بگیریم و به راحتی سخنی یا خبری قبول نکنیم باید آن را بسنجیم، سخن را باید براساس واقعیت پذیرفت و براساس واقعیت نیز حرف بزند اگر جامعه اینگونه باشد دیگر هر کس نمی‌تواند به راحتی خبری یا موضوعی را بدون اینکه واقعیت داشته باشد نشر دهد و بسیج باید در این مسیر حرکت کند.

وی ادامه داد: اقداماتی که در عرصه‌های مختلف انجام می‌گیرد براساس روایت ائمه معصومین (ع) باید سه شرط داشته باشد اینکه آن کار را پیش چشمان خود بزرگ جلوه ندهیم تا در انجام آن دچار سستی و تکبر نشویم، دوم اینکه ناقص رهایش نکنیم و آن را به اتمام برسانیم و در انجام آن هم عجله کنیم و اهمال کاری نداشته باشیم که وجود بوروکراسی‌های اداری در صدور مجوز از جمله مواردی است که در این زمینه باید اصلاح شود.

ارسال نظرات