خبرهای داغ:
نشست سراسری ۳۰ هزارنفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور با شعار «استاد بسیجی کارآمدی نظام، حکمرانی، آزادی قدس و آرمان اسلامی» همزمان با سراسر کشور در دانشگاه معارف اسلامی استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۶۱۰۲
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، این نشست پیش از ظهر سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه بصورت ویدیو کنفرانسی و برخط با سخنرانی سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس شورای‌عالی انقلاب‌‌فرهنگی برگزار شد.

گفتنی است، در این نشست دو طرح علمی به‌عنوان طرح‌های مسئله‌محور استان و کشور مطرح و به‌صورت علمی با حضور اساتید بسیجی به بحث و گفتگو پرداخته شد.

در پایان نیز بیانیه این همایش ۳۰ هزارنفری قرائت شد و با نظر و تأیید اساتید بسیجی نشست سراسری جبهه علمی و فرهنگی خاتمه یافت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ ۚ أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ. یقینا وعده‌گاهشان برای عذاب صبح فرداست یا صبح نزدیک است. سوره هود ۸۱

۴۴ روز از طوفان الاقصی گذشت، طوفانی که از جغرافیای بسیار کوچکی وزیدن گرفت، اما گردوغبار هفتاد سال اشغالگری و ستم متجاوزان صهیونیست را از سرزمین‌های مقدس فلسطین زدود.

طوفانی که در همان وزش اولیه خود هیمنه پوشالی دولت صهیون را برباد داد و حیثیت گنبدنشینان آهنین را با خود برد. سیلی برق‌آسا و ترمیم ناپذیر مردان مقاومت برگونه صهیونیسم جهانی چنان قوی و کوبنده بود که عقل و هوش را از سر مراکز تصمیم گیرشان ربود و دیوانه‌وار به فکر چاره انداخت.

اما بیچارگان تنها راه جبران را قتل عام زنان و کودکانی یافتند که تنها جرمشان فلسطینی بودن و مسلمانی بود. جنایت پشت جنایت، خیانت از پس خیانت، سکوت و بی عملی، نسل‌کشی و کودک‌کشی از همه خطوط قرمز گذشتند اما در رسیدن به نقطه‌‌ای برای پایان ناکام ماندند.

غزه اینک قهرمانانه ایستاده است تا تبیین‌گر حقایقی باشد که سال‌ها استکبار و صهیونیسم با تحریک و انحراف افکار عمومی و آگاهی از آن پرداخته است. غزه استقامت می‌کند تا چهره واقعی لیبرال دموکراسی غربی را برای همیشه تاریخ برای همگان، برای همه مدعیان روشن‌فکری، برای خواب‌رفتگان و نسل‌های آینده روشن سازد.

گروه‌های جهادی غزه روشن کردند که هسته‌های بسیج در هر جای دنیا که باشند، قادرند در برابر متحدین و متفقین جنگ‌های بزرگ جهانی در سرزمین محدودی بنام غزه بایستند و مانع از دستیابی و اهدافشان شوند و روزهای آینده نشان خواهند داد که تنها راه غلبه با شیطان و پایان صهیونیسم، مقاومت و ایستادگی است.

ما استادان بسیجی سراسر ایران در این شرایط بسیار مهم و حساس تحت عنوان جبهه علمی و فرهنگی گردهم آمده‌ایم تا ضمن محکوم کردن حمایت‌های آمریکا و غرب از رژیم کودک‌کش صهیونیستی در خلق جنایات جنگی بی سابقه، بزرگداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهیدان و امام الشهدا حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) آمادگی و انتظارات خویش را در همه زمینه‌های ذیل اعلام داریم.

۱- در دفاع از مردم مظلوم غزه و حذف غده سرطانی صهیونیسم از منطقه، جان برکف منتظر یک اشارت ولی امر مسلمین جهان هستیم و تا زمانی‌که چنین توفیقی نصیب ما نشده از هیچ‌گونه کمکی دریغ نخواهیم کرد.

۲- بمنظور تبیین حقایق غزه چهره واقعی صهیونیسم و دفاع از تفکر مقاومت از هیچ فرصتی مانند کلاس و دانشگاه، مجامع علمی و فرهنگی، مساجد و تربیون‌های عمومی، فضای مجازی و رسانه‌ای دریغ ننموده و به رسالت خویش در راستای فریضه جهاد تبیین عمل می‌نماییم.

۳- در راه دفاع حقوقی از مردم غزه، انتقام حقوقشان بویژه محاکمه سران رژیم صهیونیسمی و حامیان و خائنان من جمله رییس جمهور خبیث آمریکا از کلیه ظرفیت‌های حقوقی جامعه دانشگاهی بهره گرفته و تا انتقام سخت خون سلیمان مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تروریست‌های دولتی از پای نخواهیم نشست.

۴- بمنظور اصلاح ساختار نهادهای بین المللی، کارآمدی سازمان ملل متحد، تقویت شورای امنیت در راستای صلح پایدار و بست حقوق بشر اسلامی، ظرفیت سیاسی و حقوقی بکار گرفته و نقش آفرینی نماییم.

۵- جهت تقویت حکمرانی اسلامی و سرعت بخشی به رشد علمی کشور تمامی مساعی دانشی و تخصصی خویش را بکار گفته و تا حل تمامی مسائل و مشکلات مردم عزیزمان در کنار دول مردان و کارگزاران نظان اسلامی قرار داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات