وصیت نامه شهید «محمد مهدی ثامنی»

لحظه‌ای از اسلام، امام و انقلاب جدا نشوید

در بخشی از وصیت نامه شهید «محمد مهدی ثامنی» آمده است: شما‌ ای امت حزب‌الله، ‌ای مستضعفین متعهد، امام(قدس سره) را یاری کنید و به هوش باشید که نه حال و نه آینده هیچ‌گاه از خط اسلام که تا کنون به یاری و همت علما و روحانیت، این حاملان راستین اسلام فقاهت بدین جا رسیده است، جدا نگردید.
کد خبر: ۹۵۵۶۱۸۶
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵

وصیت نامه شهید

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شهید والامقام «محمد مهدی ثامنی» سال 1330 در اراک پا به عرصه وجود گذاشت. با طلوع آفتاب درخشان انقلاب اسلامی ‌او نیز مانند هزاران هزار انسانی که برای تنفس در جامعه بدون طاغوت لحظه شماری می‌کردند، حیاتی دوباره یافت و با تلاش زیاد توانست وارد دانشگاه تربیت معلم شود. در رشته ریاضی و در دوره شبانه شروع به تحصیل کرد. در اولین فرصت پس از ورود به دانشگاه به انجمن اسلامی‌ دانشجویان پیوست و شب و روز به فعالیت مشغول شد. محمدمهدی از اعضای صدیق و خالص انجمن اسلامی‌ دانشجویان دانشگاه تربیت معلم بود.

همواره بر حاکمیت مزدوران آمریکا می‌تاخت و زمانی که با ساز شکاری‌های لیبرال‌ها و فتنه انگیزهای مزدوران و کافران، کردستان در آتش و خون می‌سوخت او با همه وجود پر شور خود و رها کردن تمامی‌ تعلقات دنیوی عاشقانه به کردستان رفت و حماسه‌ها آفرید.

پس از درگیری‌های اول انقلاب با گروهک‌های ضد انقلاب به نیروهای جان بر کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ پیوست و در کمال ایثار در بخش‌های مختلف این نهاد فداکاری کرد. در عملیات سنگین بستان محمدمهدی شجاعانه جنگید و در آزادی «بستان» نقش فعالی داشت. او در نهایت روز سیزدهم آذرماه سال 1360 و در حالیکه جوانمردانه در نبرد با کفر به پیش می‌تاخت، در اطراف «پل سابله»، مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به دیدار معبود شتافت.

پیکر پاک «محمدمهدی ثامنی» را جمع زیادی از همشهریان در مراسمی‌ با شکوه در گلزار شهدای اراک در کنار برادرش محمدکاظم که در شهریور 1359در محور بانه - سردشت به شهادت رسیده بود به خاک سپردند و پرونده دنیایی فردی با آن همه تلاش و کوشش و مقاومت و ایثار در اینجا بسته و نامش در تاریخ ماندگار شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

 

شما‌ ای امت حزب‌الله، ‌ای مستضعفین متعهد، امام(قدس سره) را یاری کنید و به هوش باشید که نه حال و نه آینده هیچ‌گاه از خط اسلام که تا کنون به یاری و همت علما و روحانیت، این حاملان راستین اسلام فقاهت بدین جا رسیده است، جدا نگردید.

اکنون که ایران اسلامی‌ تحت رهبری ولایت فقیه در صحنه‌های جهانی پیروزی‌های معنوی و سیاسی بزرگی را کسب نموده و مجاهدت‌های امت انقلابی دشمن را مأیوس نموده و توده‌های مستضعف منطقه علیه زمامداران و نوکران آمریکای جنایتکار به حرکت در آمده‌اند و به حمدالله با عملکردهای قاطع دادگاه‌های عدل اسلامی‌ تعداد زیادی از منافقین و مرتدین به سزای اعمال ننگین‌شان رسیده‌اند بکوشیم بال حقیقی انقلاب معنوی که خواسته اسلام و امام(قدس سره) است در همه زمینه‌ها در جامعه تحقق دهیم و این میسر نیست، مگر ارزش‌های طاغوتی از غرب و شرق مادی را در جامعه نفی کنیم و فرهنگ صبر و صلات را همراه با رشد بینش عقیدتی و سیاسی در جامعه گسترش دهیم.

ای مردم مسلمان که هویت انسانی خود را باز یافته‌اید، بدانید دشمنان انسانیت و حقیقت لحظه‌ای از توطئه‌های گوناگون علیه کیان اسلامی‌ ما غافل نیستند و سخن امام(قدس سره) را به یاد آورید که می‌فرماید: «آمریکا به این زودی دست از سر ما بر نمی‏دارد». باورمان آید که جهاد مکتبی ما علیه امپریالیسم و صهیونیسم و کمونیسم تا عینیت یافتن آرمان مکتب در سراسر جهان و تا ظهور مصلح جهانی حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) پایانی ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات