سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ساوه گفت: دنیای امروز، دنیای داده محور است و در واقع ارتباط بین هوش مصنوعی و داده کاوی بسیار قوی است.
کد خبر: ۹۵۵۶۴۲۱
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ مهران توکلی سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان ساوه در نشست واکاوی هوش مصنوعی که به مناسبت هفته بسیج با حضور فعالان فضای مجازی در مرکز فنی و حرفه‌ای شهر صنعتی کاوه برگزار شد، گفت: هوش مصنوعی در جامعه کنونی بسیار گسترده شده است، طوری که در آینده بسیاری از تکنولوژی‌ها بر پایه‌ی این فناوری است.

وی افزود: هوش مصنوعی تأثیر بسزایی در رشد اقتصاد، رشد تولید ناخالص ملی، رشد بهره‌وری نیروی کار و موارد دیگر داشته است؛ هوش، مصنوعی ۱. ۵ درصد اقتصاد دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در دنیا کولاک می‌کند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان ساوه با اشاره به نقش هوش مصنوعی در امنیت شغلی بیان کرد: روش تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی درست شرکت‌ها زمینه برای امنیت شغلی را فراهم می‌کند، یک شرکت زمانی می‌تواند امنیت شغلی را ثابت کند که تصمیم درست بگیرید و موقعیت سنجی مرحله‌ای را در دستور کار خود قرار دهد و بتواند چه عملیاتی مختص تولید، مختص نیروی کار، مختص فروش و... است که آن را برنامه‌ریزی کند که تمامی این مسائل با کمک هوش مصنوعی قابل حل است.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: از آنجایی که تکنولوژی هوش مصنوعی تاحدودی توانایی تفکر و عمل منطقی دارد، می‌توان از آن در کسب‌وکار‌های مختلف مثل حوزه آموزش، حوزه سلامت، حوزه کشاورزی، طراحی گرافیک، وکالت و... استفاده کرد.

وی درخصوص واکاوی داده‌ها و هوش مصنوعی بیان کرد: داده کاوی با یک هدف خاص بر روی یک مجموعه داده صورت می‌گیرد که یک فرد با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی سعی می‌کند تا الگوی مورد نظر خود را در آن مجموعه داده پیدا کند.

توکلی گفت: دنیای امروز، دنیای داده محور است و در واقع ارتباط بین هوش مصنوعی و داده کاوی بسیار قوی است و حتی می‌توان گفت که به نوعی با یکدیگر هم پوشانی دارند،به گونه‌ای که با استفاده از هر کدام از آن‌ها در کنار یکدیگر می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در کسب و کار‌ها را حل کرد.

وی بیان کرد: طبق بررسی‌ها در علم داده، تمام علوم دنیا به هوش مصنوعی احتیاج دارد و این موضوع یک مبحث میان رشته‌ای است و در ساخت تمام مباحث نظامی، ساختار‌ها و ساخت و ساز‌ها، یادگیری ماشین، کشف دانش و.... استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات