رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان:

پارک علم و فناوری استان با چالش زیر ساخت‌ها و کمبود زمین مواجه است

زنجان -رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: پارک علم و فناوری استان زنجان با چالش زیرساخت‌ها و کمبود زمین مواجه است.
کد خبر: ۹۵۵۶۴۵۴
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

پارک علم و فناوری استان با چالش زیر ساخت‌ها و کمبود زمین مواجه است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ عباسعلی زمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به مفهوم پارک اظهار داشت: پارک علم و فناوری مکانی است که یک سری از ایده‌های مختلف به کمک یک دیگر برای توسعه استان کمک می‌کنند و در واقع پارک باید ایده‌ها را بزرگ و به شرکت تبدیل کند.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری شکاف بین دانشگاه و صنعت که در کشور وجود دارد را پر می‌کند.

 رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان به شکل گیری پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه پارک استان خیلی دیر و در سال ۹۶ راه اندازی شد و هنوز جوان و در ابتدای کار است و در حال حاضر بیشتر ساختمان‌های که در اختیار پارک علم و فناوری استان استیجاری است.

وی به بودجه پارک اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال میزان بودجه دو برابر شد و به بیش از ۱۳ میلیارد تومان رسیده، اما با این وجود بازهم بسیار ناچیز و کم است.

زمانی به چالش‌های بزرگ پیش روی پارک استان استان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین چالش موضوع زیرساخت‌ها و کمبود زمین برای استقرار دانش‌بنیان‌ها است و در حال حاضر پنج هکتار زمین در محدوده عوارضی زنجان - قزوین برای شرکت‌های فناور اختصاص یافته است و تلاش می‌کنیم برج فناوری استان نیز در این زمین احداث کنیم، اما پارک استان زنجان برای فعالیت‌های خود به ۱۵۰ هکتار زمین نیاز دارد.

وی به کمک‌های خیران در حوزه فناوری اشاره کرد و افزود: در این راستا برای نخستین بار در استان، زمین نیم هکتاری جنب پارک گلستان را به پارک استان هبه شده است و قرار است مرکز فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر استان در آن تاسیس شود.


رئیس پارک و علم و فناوری استان زنجان از برگزاری چهارمین نمایشگاه استانی دستاورد‌های پژوهش، فناوری خبر داد و گفت: این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه کاسپین از ۱۱ تا ۱۳ آذر ماه برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از غرفه‌ها بازدید کنند.

ارسال نظرات