مراسم شب شعر آئینی حماسه فاطمی در زاهدان برگزار شد

مراسم شب شعر آئینی حماسه فاطمی به مناسبت تقارن هفته بسیج و ایام فاطمیه در تالار اشراق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۸۷۴۵
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مراسم شب شعر آئینی حماسه فاطمی به مناسبت تقارن هفته بسیج وایام فاطمیه با همکاری سازمان بسیج مداحان وهیآت مذهبی استان و سازمان‌ بسيج هنرمندان و سازمان بسیج پیشکسوتان در ششمین روز هفته بسیج در تالار اشراق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سرهنگ براتعلی صالحی،مسئول سازمان بسیج مداحان وهیآت مذهبی سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان گفت: شاعران و مداحان آیینی استان در این مراسم به بیان اشعار خود با محوریت مکتب اهل بیت(ع)،مقاومت و بسیج پرداختند.

وی هدف از برگزاری این مراسم را ترویج بیش از پیش سیره عملی اهل بیت(ع)، اصول و ارزش های دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد و افزود: در واقع شعر آیینی به دنبال معرفی هر چه بیشتر مکتب والا و ارزشمند اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

صالحی ایجاد ارتباط میان دین و آیین را مختص به این گونه از شعر دانست و اظهار داشت: برجسته کردن حماسه های دفاع مقدس و متصل کردن آن به آموزه های دینی از دیگر ویژگی های شعر آئینی است که شاعران و مداحان برجسته استان به خوبی از آن بهره گرفته اند.

وی با اشاره به برخورداری استان از شاعران توانمند در این حوزه،عنوان کرد: هدف ما معرفی هر چه بیشتر این شعرا و پاسداشت زحمات آنان است و در این راستا وظیفه ای خطیر و سنگین برعهده داریم.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی، با بیان اینکه ما هر چه داریم از اهل بیت(ع) و اصول و ارزش های دین مبین اسلام است، اضافه کرد: در راستای ترویج هر چه بیشتر این مکتب باید از زبان هنر و شعر کمک بگیریم و تلاش مضاعفی را در این زمینه به کار ببندیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از شاعران تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار