خبرهای داغ:
شاهرود_اولین جشنواره ورزشی بازی‌های بومی و محلی ویژه افراد دارای معلولیت مناطق روستایی بلند همتان بهزیستی شرق استان سمنان دبه میزبانی هیات جانبازان و معلولین شهرستان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۹۱۰۱
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

به گزارش خبرنگار بسیج، رئیس بهزیستی شهرستان شاهرود در حاشیه برگزاری این مسابقات با تاکید بر ضرورت احیای و یادآوری بازی‌های بومی محلی به عنوان میراث بزرگان گفت: این جشنواره برای اولین بار و با هدف افزایش نشاط اجتماعی افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی برگزار گردید.
حسن غربا افزود: ورزش در توانمندسازی و خودباوری افراد دارای معلولیت نقشی انکار ناپذیری دارد و می‌تواند از عزیزان ورزشکار، الگویی برای موفقیت جامعه بسازد.
او یکی از راه‌های موفقیت و دستیابی به اهداف پیش بینی شده و رضایتمندی جامعه هدف بهزیستی را همدلی و همراهی مسئولان و مردم دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه این امر در شهرستان شاهرود ساری و جاری است و نمونه این همدلی و همراهی در برگزاری این مسابقات بخوبی مشاهده شد که هیات جانبازان و معلولین و هیات ورزش‌های بومی و محلی استان و شاهرود در کنار ادارات بهزیستی شاهرود و میامی ایستادند تا این جشنواره به بهترین وشکل ممکن برگزار گردد.
مسئول توانبخشی بهزیستی شهرستان شاهرود نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: این جشنواره ورزشی با حضور ۳۶ ورزشکار از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی در شش رشته دال پلان، دوز فیزیکی، یک قل دو قل، چوب کشی، هفت سنگ و کلاس کلاس (لی‌لی) برگزار شد.
فرشته رضوانی افزود: داوری این مسابقات را ابوالقاسم مرواری و بهناز عباسی که دارای کارت داوری درجه سه بازی‌های بومی و محلی هستند، برعهده داشتند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان نیز در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: افراد دارای معلولیت، توانمندی‌های زیادی دارند که باید شناسایی شود و باور توانمندی‌هایشان گام موثری برای حضور و فعالیت آن‌ها در جامعه خواهد بود.
مهدیه یحیایی اضافه کرد: افراد منتخب این مسابقات در دو بخش آقایان و خانم‌ها به مسابقات کشوری راه پیدا خواهند کرد که با توجه به سطح بالای موفقیت آن‌ها در این مسابقات، انتظار داریم در مسابقات کشوری نیز خوش درخشیده و صاحب سکو شوند.
رئیس هیئت جانبازان و معلولین شاهرود هم به ضرورت نقش ورزش در زندگی جانبازان و معلولین تاکید کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای استفاده از امکانات ورزشی این هیات در راستای توانمندسازی جانبازان و افراد دارای معلولیت وجود ندارد و ان‌شالله بزودی با کمک و همکاری بنیاد شهید و بهزیستی شاهد رونق ورزش جانبازان و معلولین این شهرستان خواهیم بود.
علی یعقوبیان ادامه داد: توانمندسازی و افزایش خودباوری و عزت نفس ورزشکاران یکی از رویکرد‌های هیات جانبازان و معلولین شاهرود در دوره مدیریت جدید است که امیدواریم با کمک به برگزاری این جشنواره توانسته باشیم اولین قدم را بخوبی برداریم.
شایان ذکر است: در اختتامیه این جشنواره که با حضور رئیس، نایب رئیس و دبیر هیات ورزشی روستایی عشایری و بازی‌های بومی و محلی استان، رئیس بهزیستی میامی برگزار شد از داوران و ورزشکاران اول تا سوم رشته‌های ورزشی با اهدای هدایایی به رسم یادبود تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها