خبرهای داغ:
به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج:

مصاحبه با ۶ بانو اسوه اصفهانی بعنوان الگوی سوم زن مسلمان

کد خبر: ۹۵۵۹۳۲۲
|
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه امام‌صادق(ع) ؛ جشنواره ای با عنوان توان مردم در خیمه شهدای بسیج اصفهان برگزار شد .در این جشنواره بانوان نمونه اصفهانی انتخاب شده ، از فعالیتها و چگونگی انتخاب شان بعنوان بانو اسوه به گفتگو پرداختند‌.

خانم قهرمانی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند در این گفتگو اظهار کرد : پیرو فرمایش حضرت آقا ما وارد حوزه هوش مصنوعی شدیم که نیاز اساسی کشور است.فعالیت هوش مصنوعی در زمینه خدمات آموزشی ، ساخت تیم حرفه ای و شبکه سازی، ارائه راهکار برای چالش های هوش مصنوعی ، ارائه پیشنهاد استانداردها ، مجوزها و قوانین هوش مصنوعی به قانون گذار می باشد.

وی افزود : هدف ما از این فعالیت این است که ایران انشاالله طبق دستور حضرت آقا جزء ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی باشد.

در ادامه گفتگو شهلا جلالی از پایگاه حضرت رقیه(س) ملک آباد شهرستان باغ بهادران با اشاره به فعالیت خود در زمینه آسیب های اجتماعی بیان کرد : پایگاه حضرت رقیه در زمینه امربه معروف ونهی از منکر، فرزند آوری و ازدواج آسان کارگاه‌های آموزشی به همین منظور انجام داده است ، آموزش درخصوص مهارت های بین زوجین ، خانواده ، مهارت فرزندآوری و مهارت برخورد با نوجوان و تمام کارگاهها بصورت مسجد محور می باشد. 

شهلا جلالی گفت : همه فعالیت‌های ما با محوریت مسجد و مردم و به دلیل‌ اینکه از این طریق بتوانیم مردم را جذب مساجد و پاسخگو مشکلات آنها باشیم .باغ بهادران باتوجه به اینکه از شهرهای تفریحی و گردشگری میباشد دچارآسیب های اجتماعی شده که به همین منظور فعالیت‌هایی در زمینه امربه معروف ونهی از منکر نیز در این پايگاه صورت می‌گیرد.

فاطمه ملک آبادی از دیگر بانوان نمونه این مجموعه انگیزه شان از این فعالیت‌ها را تحقق بخشیدن همه اهداف مکتب اسلام ناب محمدی با پشتوانه روشنگری های امامین انقلاب و هر فعالیتی که در حل مشکلات محله کمک کند عنوان کرد و گفت: برای تحقق آن از هر ظرفیتی استفاده می کنیم و هدف از انجام این فعالیت‌ها گامی در جهت زمینه سازی ظهور بیان کرد.

 هاجر حجت که در زمینه فضای مجازی فعالیت می‌کند در این گفتگو بیان کرد : علت انتخاب ما بعنوان اسوه فعالیت‌های مستمر و اثر گذار در فضای مجازی و داشتن تولیدات فاخر می باشد ؛ فعالیت‌های ما در ۵ دسته قرار می گیرد : ۱. پایش اخبار محله (تحلیل اخبار )

۲‌ تولید محتوا در موضوعات مختلف کشور با هنرنمایی 

۳. انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی پرمخاطب مثل توئیتر و... 

۴‌. آموزش سواد رسانه و رفع شبهات برای اعضای مجموعه و عموم مردم 

۵.ایجاد کانال محله که تمام اخبار و اطلاعات مربوط به محله و کشور ، اهالی محله بعنوان روایت اول دریافت می‌کنند.

وی باتوجه به حکم جهاد تبیین مقام معظم‌رهبری و سفارش ویژه ایشان در فضای مجازی هدف خود را شناساندن تمدن نوین جهانی اظهار کرد.

 

ملیحه الهیاری ساکن شهر دستگرد منطقه برخوار از دیگر بانوان نمونه انتخاب شده در جشنواره بوده که در این گفتگو نوع فعالیت خود را آموزش تابلو فرش و گلیم بافی عنوان کرد و گفت : انگیزه فعالیت در این عرصه صرفا نیاز مالی افراد نیست و اوقات فراغت برای بانوانی که شرایط حضور در اجتماع را ندارند و بدنبال کسب درآمد هستند ، از این طریق به آنها سفارش کار می‌دهیم و در قبال آن دستمزد دریافت می‌کنند.

محبوبه الهیاری از شهرستان برخوار بانو کارآفرین نمونه دیگر این جشنواره که در زمینه بافندگی گیوه های سنگی ، کیف ، کفش ، شال و کلاه و... فعالیت می‌کند انگیزه و هدف خود را ایجاد کارآفرینی ، اشتغال زایی برای بانوانی و کسب درآمد برای آنها بیان کرد.

 

ارسال نظرات